frida.bg
изтощени

5 причини да се чувствате изтощени по време на тренировка

Няма значение дали тренирате йога, бокс или просто бягате в парка. Има дни, в които се чувстваме пълни с енергия и упражненията ни дават бонус мотивация и хъс. Но има и дни, в които се чувстваме изненадващо изтощени по време на тренировка и не можем да направим и 1/5 от това, което сме правили предния път. Защо това се случва?

Ако страдате от хронична умора, обърнете се към вашия лекуващ лекар. Това може да се дължи на липса на ключов микроелемент в кръвообращението ви или скрито заболяване. Ако това е епизодичен случай, който ви навестява от време на време, това може да се дължи на някои от следните неща…

Недоспиване

Girl Training

Липсата на качествен сън може да се отрази негативно върху нивата ни на енергия, да ни направи по-разсеяни и да увеличи вероятността от контузии. Когато не спим достатъчно телата ни започват да отделят повече стресови хормони кортизол и адреналин, за да компенсират липсата на адекватно възстановяване през нощта. Това ще ни направи по-изнервени и стресирани на следващия ден.

Дехидратация

Fit girl

Дехидратацията също може да допринесе за необичайната умора по време тренировка. Това е така, защото когато тренираме сърдечния пулс се ускорява и съответно сърцето започва да работи по-усилено. Недостигът на достатъчно течности в тялото намалява общия обем на кръвта, което затруднява работата на сърцето. То трябва да се бие по-бързо и по-силно, за да може кръвта да достигне до мускулите, заедно с нужното за тях количество хранителни вещества и кислород.

Недостатъчно въглехидрати

 

A Bowlful of Carb

Ако се опитвате да отслабнете и спазвате диета с ниско съдържание на въглехидрати това със сигурност ще се отрази и на тренировките ви. Въглехидратите се превръщат в енергия, а когато не консумираме достатъчно просто се чувстваме изтощени. Основният източник на енергия на човешкото тяло е глюкозата, получена от въглехидрати. Затова не подценявайте въглехидратите и си набавяйте достатъчно количество от тях всеки ден.

Липса на желязо

KingsCanyon JPG Watermark

Ако сте вегетарианци и сте премахнали от диетата си месото и животинските продукти умората ви може да се дължи на недостиг на желязо. Ниските концентрации на желязо – било от загуба на кръв или недостатъчен прием от протеини – водят до по-малко доставяне на кислород в организма, което води до намалено производство на енергия от мускулите и мозъка. С други думи, когато клетките ви нямат достатъчно кислород, те не могат да функционират оптимално и се чувстваме уморени и без енергия.

Имате нужда от възстановяване

Fit Girl

Когато подценяваме почивките между тренировките си рано или късно ни застига т.н. мускулна умора. Тя е знак, че тялото ви е стресирано, изтощени сте и не сте имали нужното време да се възстановите. Упражненията също така генерират оксидативен стрес, а това води не само до физическо изтощение по време на тренировка, но и до влошаване на емоционалния ви баланс и здравето ви.