frida.bg
осъзнато

Как да се храним осъзнато и да отслабнем в 5 лесни стъпки?

Осъзнатото хранене като начин на живот става все по-актуален тренд в цял свят. С какво се храним? Кога? Как? Всички ние знаем важността на това да се храним осъзнато и с качествена храна. Какво е новото тук?

Ако искаме да бъдем здрави и да поддържаме оптимално тегло и бърз метаболизъм е важно да обръщаме повече внимание на въпроса – как?

Именно тук се крие ключето за т.н. осъзнато хранене, което означава „да обърнем внимание на това, че точно в този момент ние се храним“.

Когато не сме осъзнати за този процес и се храним механично, докато преглеждаме електронната си поща или проверяваме инстаграм акаунта си, е много по-вероятно да изядем по-голямо количество, отколкото всъщност имаме нужда, а това да доведе до качване на килограми и лошо храносмилане.

Как да се храним осъзнато и да отслабваме в 5 стъпки?

pasta with eggplant

Хранете се с … таймер

Когато сядате да се храните вземете с вас таймер /таймерът на телефона ви също е опция, стига той да не е в ръцете ви!/ Настройте таймерът на 20 минути и го оставете в страни, така че да не е пред очите ви. Така няма да следите минутите, а ще присъствате много по-осъзнато в процеса. Хранете се 20 минути. Не е нужно да се изгълтате всичко за 5 минути. Този път имате време.

Хранете се с … лявата ръка

Или ако сте левичари с дясната. Когато се храним с не-водещата ни ръка ние по естествен начин забавяме темптото, тъй като това не ни е естествено. Колкото повече забавим темптото толкова по-осъзнати ще бъдем за процеса на хранене.

Хранете се в … тишина

Опитайте да се храните в тишина. Помислете за това от къде идват продуктите. Дали са местно производство? Колко време им е трябвало да узреят? Колко хора са се погрижили за процеса? Опитайте да помислите за храната, за качеството й. Много е вероятно този вид осъзнатост да ви стимулира да купувате по-качествени продукти и такива местно производство.

Хранете се … бавно

Бавно и на малки хапки. Това са сред основните правила за добро храносмилане и осъзнато хранене. Когато сдъвкваме добре храната това увеличава количеството стомашен сок, отговорен за доброто смилане на храната и бързия метаболизъм.

Хранете се, но … само когато сте гладни

Винаги преди да започнете да се храните се запитайте – гладен/а ли съм в този момент? От каква храна точно имам нужда? Много често имаме нужда от вода или сочен плод в обедната почивка, защото сме жадни, а не от кутия шоколадови бисквити. Затова този въпрос е основополагащ за това да се храним осъзнато.

А вие колко често си го задавате?