frida.bg
фибри

5 симптома, които показват, че имате нужда от повече фибри

Фибрите са изключително важни за нашата балансирана и пълноценна диета. Те ни помагат да имаме добро храносмилане, дават ни ситост, поддържат нивата на кръвната ни захар стабилни и ни помагат да имаме здраво сърце.  Една голяма част от нас обаче странят от въглехидратите, храните с най-много фибри, за да поддържат ниско тегло или да отслабнат. Това води до недостатъчност на фибри и неприятни симптоми.

Ако не приемате достатъчно фибри това неизбежно ще се отрази на здравето ви, както и на начина, по който се чувствате. Краткосрочните симптоми може би не ви не ви смущават особено, но в дългосрочен план ефектите са стряскащи – повишен риск от сърдечни проблеми, диабет и дори рак на дебелото черво.

Струва си да се замислим, нали? Предлагаме ви няколко симптома, че които красноречиво показват, че не приемате достатъчно фибри в менюто си. Започваме от по-леките симптоми, които често отминаваме с пренебрежение. Когато не обръщаме внимание на диетата си обаче симптомите стават все по-неприятни и … сериозни. Ето как започва всичко…

Here Are 30+ Easy High Fibre Breakfast Ideas You Can Try At Home

Запек и подуване

Факт е, че все повече хора страдат от констипация, нарушено храносмилане, подут и болезнен стомах. Това създава физически и емоционален дискомфорт, които не е добре да подценяваме. Ако не добавите фибри в диетата си констипацията може да доведе до интоксикация, акне, умора и дори депресия.

Пристъпи на глад

Пристъпите на глад, в които рязко ни се дояжда нещо сладко са сигурен сигнал за скок в нивата на кръвната ни захар. Когато приемаме храни, които съдържат въглехидрати и фибри нивата на кръвна захар се запазват в баланс.

Когато консумираме сладки храни без фибри – нивата на кръвната ни захар често скачат без предизвестие. Важно е да пазим нивата на кръвна захар в баланс, тъй като това е в пряка връзка с нивата на инсулина, както и с превенцията на диабет 2.

Banana-Walnut Pancakes with Caramel Topping Recipe

Постоянен глад

Фибрите ни помагат да се чувстваме сити. Без достатъчно фибри в диетата ни нивата на кръвната ни захар скачат, а апетитът ни спира да има отношение към това дали сме се нахранили или не. Ако се чувствате гладни дори когато стомахът ви е пълен това е знак, че не консумирате достатъчно фибри.

Повишен холестерол

Ако нивата ви на холестерол са високи повишете приемът на фибри. Доказано е, че фибрите намаляват триглециридите (които повишават риска от сърдечни проблеми) и повишават HDL холестерола, или т.в. „добър“ холестерол.

Високо кръвно налягане

Фибрите също така са свързани с намаляване нивата на кръвното ни налягане. Добавете в диетата си повече храни с високо съдържание на фибри като плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни, за да държите кръвното си налягане, както и целия си организъм в оптимален баланс!