frida.bg
токсините

5 йога асани, с които ще се освободим от токсините

За да пречистим тялото си от токсини са нужни комплексни методи – здравословно хранене, хидратация, движение. Някои йога асани могат изключително ефикасно да подпомогнат естествените процеси на детоксикация на тялото ни. Те ще стимулират циркулацията на кръвта и лимфата, и в същото време ще стимулират органите ни да се освободят от токсините.

Тези асани са от серията усукващи йога асани, които усукват гръбначния стълб и корема, едновременно с това притискайки и стимулирайки дейността на вътрешните органи.

Усукващите асани, освен това, стимулират действието на парасимпатиковата нервна система, което активира дълбоката релаксация на тялото и неутрализира стресовите хормони, защото стресът сам по себе си стимулира интоксикацията.

Можете да добавите тези асани в края на редовната си йога, стречинг или фитнес практика!

Туист в поза „Лодка“

Това е една от най-ефективните асани в йога за заздравяване на мускулите на корема, както и за изграждане на вътрешна сила и издръжливост. Тази асана освен това ще загрее тялото ви и ще го подготви за другите асани.

За да изпълните тази асана седнете на пода. Свийте коленете под прав ъгъл и ги повдигнете от земята. Стъпалата в контрашпиц. Изтеглете коленете колкото се може повече към гърдите, раменете са назад.

Изпънете ръце напред и сплетете пръстите. Вдишайте и с издишване усучете в едната посока. Задръжте между 5 и 10 вдишвания и издишвания.

Туист в поза „Столче“

Тази асана ще ви помогне да заземите стъпалата, но и емоциите си. По този начин ще придобиете вътрешна сила, енергия и увереност, с които да се справите с всяка ситуация в ежедневието си.

За да я направите разтворете широко стъпалата, едното стъпало сочи право напред, свийте коляното под прав ъгъл. Другото стъпало е под 45 градусов ъгъл, бедрото е изпънато. Стегнете корема и изтеглете ръцете нагоре.

Вдишайте, и както в предната поза, с издишване усучете тялото в едната посока като поставите лакътя от външната страна на коляното. Длание са една в друга в :намасте“. Задръжте между 5 и 10 вдишвания и издишвания.

Усукан триъгълник

Усуканият триъгълник силно притиска и усуква вътрешните органи като по този начин подсилва храносмилателната ни система, както и естествените процеси на детоксикация. За да я направите отворете широко стъпала от стоеж. Завъртете дясното стъпало с пръсти напред, а лявото – под 45 градуса.

Вдишайте и изтеглете ръце нагоре като гърдите ви сочат към дясното стъпало. Издишайте и спуснете лявата ръка до дясно стъпало, а дясна ръка изтеглете нагоре, така че да усучете корема и вътрешните органи.

Коляното може да е леко свито. Можете също така да поставите под ръката си блокче за йога или няколко книги, подредени една върху друга. Задръжте позата 5 вдишвания и повторете с другия крак.

Странична извивка от седеж

Страничната извивка от седеж не само ще намести и облекчи прешлените, но и ще стимулира вътрешните органи, подобрявайки храносмилането и цялостното ви здраве.

Седнете на пода с изпънати напред крака. Свийте едното коляно към гърдите, поставете стъпалото максимално близо до вас. Усучете противоположния лакет от външната страна на коляното. С вдишване издължете гръбначния си стълб към тавана и с издишване се усучете назад. Останете в позата няколко вдишвания и повторете с другия крак.

Крокодилско усукване

Усукванията на гръбначния стълб стимулират вътрешните органи, подпомагат детоксикацията, освобождават ни от сковаността и раздвижват кръвообращението.

Освен това, крокодилските усуквания са прекрасен начин да се освободим от болката в гърба и кръста. Легнете на пода и придърпайте дясното коляно към гърдите.

Отворете дясната ръка в страни и погледнете към нея. Вдишайте и с издишване усучете коляното в ляво, така че да усетите нежен приятен туист. Задръжте няколко вдишвания и повторете с лявото коляно.