frida.bg
пози

5 йога пози, които ще ви помогнат да имате сладък и спокоен сън

Йога е популярна не само със сложните акробатически пози, които можем да видим навсякъде в социалните мрежи днес, но най-вече с изключителните си ефекти.

Тя намалява нивата на стресовите хормони в тялото ни, подобрява настроението ни, освобождава ни от сковаността и ни помага да настроим нервната си система в „relax mode”, за да можем да заспим бързо, дълбоко, напълно възстановяващо.

Ако напоследък се чувствате твърде напрегнати и усещате как тази напрегнатост се отразява върху качеството на съня ви може би е време да направите нещо по въпроса.

Тези 5 йога асани ще ви освободят от излишното безпокойство на деня, за да можете да имате сладки и спокойни сънища още тази нощ!

Поза „Герой“

Virasana-Hero-Pose

За да направите „вирасана“ или поза „герой“ просто седнете върху петите си, гръбначният стълб е изправен, а ръцете са отпуснати върху коленете. Тази асана нежно разтяга и освобождава напрежението от коленете и глезените. Дишайте бавно и равномерно. Опитайте малко по малко да забавите ритъма на дъха.

Котешки извивки

Cow Pose Practice

 Поставете коленете на ширината на тазобедрените стави, а дланите – на ширината на раменете. При вдишване погледнете нагоре, изнесете гърдите леко напред, раменете – назад, а опашната кост – нагоре към тавана.

При издишване извийте гръбначния стълб в противоположната посока – изнесете брадичката към гърдите сякаш искате да погледнете към корема. Правете котешките извивки 2 минути с бавно темпо като синхронизирате дишането с движението.

Детска поза

I got her to pose for me, and she gets people to pose for themselves...

Детска поза, или баласана, е една от най-успокояващите йога асани, които влияят отпускащо и релаксиращо върху цялата нервна система. От предната поза отворете леко коленете встрани и се отпуснете между коленете си. Челото нежно опира в земята, а ръцете са протегнати напред, но без никакво напрежение.

Випарита карани

Viparita Karani 12510-w-52

Една от най-добрите пози за освобождаване на напрежението в бедрата след дълъг работен ден. За да я изпълните седнете близо до стена и обтегнете краката нагоре. Горната част на тялото ви е отпусната на земята, а долната е под прав ъгъл високо към стената. Останете в позата между 5 и 10 минути.

Крокодилско усукване

Jathara Parivartanasana

Крокодилските усуквания са прекрасен начин да се освободим от болката и напрежението в областта на кръста и гръбначния стълб в края на работния ден. Легнете на пода и придърпайте дясното коляно към гърдите. Отворете дясната ръка в страни и погледнете към нея. Вдишайте и с издишване усучете коляното в ляво, така че да усетите нежен приятен туист. Задръжте няколко вдишвания и повторете с лявото коляно.

Снимка на корицата: flickr