frida.bg
храносмилане

Кои са най-добрите плодове за добро храносмилане?

Нарушеното храносмилане често води до тежест в стомаха, образуване на газове, болки и констипация. Тези симптоми могат да бъдат не само неприятно, но и болезнено преживяване. Когато стомахът страда всъщност страда цялото ни тяло.

Неразположението в стомаха често се отразява на нашето настроение, работоспособност и самочувствие. И няма да е грешка ако кажем, че то най-често се дължи на нездравословно и неосъзнато хранене.

Има много неща, които можем да направим, за да поддържаме храносмилането си в добро състояние. Едно от тях е да консумираме повече плодове с високо съдържание на плодови фибри. Освен това някои плодове подобряват храносмилането ни повече от други. Вижте кои са те!

Кайсии

Apricot

Кайсиите са един от най-добрите източници на диетични фибри сред плодовете. Те подобряват перисталтиката и ни помагат да се освободим от токсините.  Освен това съдържат букет от витамини – витамин В, С, А, К, Е, както и минералите калий, мед, манган, магнезий и фосфор.

Ябълки

Apples

Ябълките съдържат много пектин, който ни помага да се освободим от констипацията. Освен това пектинът подобрява храносмилането, благодарение на високото си съдържание усвоими фибри. Те неутрализират вредното въздействие на свободните радикали, стимулирайки естествения процес на детоксикация на тялото.

Киви

Kiwi

Кивито съдържа диетични фибри и един специален ензим – актинидин, който подобрява храносмилането на протеините. Кивито освен това съдържа витамин С, К, Б9, калий, магнезий, калций и има лек лаксативен ефект.

Банани

Banana

Бананите съдържат много фибри, но не само. Те са богати на антиациди, които успокояват стомашната лигавица и увеличават количеството на добрите бактерии в стомаха. Освен това бананът ни дава съществен приток на енергия още на момента щом го изядем.

Манго

Mangos

Мангото съдържа специфични ензими, които подпомагат по-бързото разграждане на протеините. Освен това мангото съдържа много фибри, но не какви да е, а пробиотични фибри, които увеличават „добрите“ бактерии в храносмилателния тракт. Това на свой ред води до лекота в стомаха и бързо храносмилане.