frida.bg
храносмилане

Какво да правим преди хранене, за да имаме добро храносмилане?

Храненето със прясна и здравословна храна е най-лесният начин да поддържаме храносмилането си в топ форма! Трябва да си признаем, че някои от най-любимите ни храни не влизат съвсем в категория „здравословни“ и често ни носят храносмилателни нарушения като подуване на стомаха, тежест, газове и болка.

В тази статия искаме да ви дадем трикове как да подобрим храносмилането си ако сме решили да си хапнем … от любимата ни пица, която обичайно ни създава стомашно неразположение. Опитайте ги и намерете точният начин, който работи за вас и вашето храносмилане.

Пийте достатъчно вода

your (my) belly hole!!! - day 59

Добрата хидратация е ключов фактор за доброто храносмилане. Водата не само подпомага по-лесното разграждане на храната, тя се грижи и за абсорбацията на всички хранителните вещества и метаболизма. Ако искате да подобрите храносмилането си най-лесният начин да го направите е като изпиете 1 чаша вода 30 минути преди хранене.

Пропуснете алкохола

Факт е, че алкохолът забавя метаболизма, което води до забавяне и на храносмилателните процеси, подуване и чувство за тежест след хранене. Ако искате да пропуснете стомашните неразположения след вкусната храна по-добре пропуснете алкохола и добавeте още някой от триковете, описани тук.

Зелен чай

cup-mug-water-tea

Зеленият чай съдържа много антиоксиданти, които намаляват възпалителните процеси и забързват храносмилането ни. Добра идея е да изпием една чаша зелен чай 30 минути преди хранене. Така си гарантираме бърз метаболизъм, намален апетит и дори ефект „отслабване“!

Ябълков оцет

Смята се, че една супена лъжица ябълков оцет, приета 30 минути преди хранене, стимулира храносмилането като увеличава количеството стомашен сок. Именно той е отговорен за бързото разграждане на храната.

Повечето от нас имат навика да разреждат стомашния си сок, пиейки течности по време на хранене. Пропуснете течностите и опитайте този трик с ябълков оцет. Той е изключително подходящ ако планирате да се храните с нещо по-тежко за храносмилане, например червено месо или бобови храни.

Снимка на корицата: flickr/Ethan Miller