frida.bg
детокс

Зимен детокс: лесни съвети за освобождаване от токсините

Началото на годината е време за равносметка и поставяне на цели както в личен план, така и по отношение на нашето хранене и здравословни навици. Повечето от нас /ако бъдем докрай откровени/ вероятно осъзнават, че празничното прекаляване с храна и алкохолни напитки има своето отражение върху начина, по който се чувстваме днес.

Липса на енергия, умора, отпуснатост и … няколко сантиметра в повече. Вместо да се отчайваме пред неприятните усещания, можем да използваме този момент да преразгледаме хранителните си навици и да ги заменим с нови.

Един от най-добрите начини да започнем това е с лек следпразничен детокс. Не ви съветваме да гладувате и да тренирате до изтощение, а просто да направите някои малки промени, които ще подпомогнат тялото ви, а и ума ви да се изчистят и презаредят с енергия!

Спрете алкохола и кафето

_MG_8357.jpg

Смята се, че кафето е стимулант, а алкохолът – депресант. Тези две напитки влияят силно на нервната система и ако по празниците си позволявахте малко по-големи количества от тях, време е за промяна. Ако имате нужда от стимулант предлагаме ви да замените кафето с черен чай. Той съдържа същото количество кофеин като кафето, но не предизвиква рязък спад на енергията след няколко часа и ще ви държи концентрирани през целия ден.

Пийте повече течности

000016

Тази малка промяна ще подпомогне тялото ви да се освободи от токсините по естествен начин. препоръчваме ви да пиете топла вода или топъл чай. Така ще сгреете тялото си отвътре, едновременно с това засилвайки метаболизма и детоксикацията. Препоръчваме ви запарка от глухарче. Глухарчето стимулира отделителната система и има силно отводняващо действие. То също така стимулира черния дроб и жлъчката и забързва процесите на преработване на мазнините и освобождаване от ненужните токсини.

Преминете на по-леки храни

soup

Ако усещате тежест в стомаха си и затруднено храносмилане може би е добра идея да преминете на по-леки за преработка храни за няколко дни. Идеалният вариант за детокс е с продължителност от 3 дни. преминете на вегетарианска диета. Хапвайте топли зеленчукови и крем супи, задушени зеленчуци, зърнени храни, ядки и семена. Само няколко дни без тежка за храносмилане храна ще ви върне усещането за лекота в стомаха.

Направете здравословното хранене приоритет

Eating Healthy

В забързаното ежедневие, в което живее, приоритетите са всичко! Началото на годината е идеалният момент да премислим хранителните си навици през изминалата година и да плануваме какво искаме да променим през новата.

Започнете с малки градиращи една след друга стъпки. Например, всяка седмица добавяйте по един нов здравословен навик. Първата седмица можете да започнете да пазарувате по-хубави плодове и зеленчуци, макар това да ви струва повече време. Втората седмица може да започнете да готвите по-често и т.н.

Вашето  здраве и здарвето на вашето семейство е и трябва да бъде приоритет! Планувайте промяната и малко по малко я реализирайте – за да се чувствате и да живеете леки, здрави и енергични!