frida.bg
фразите

Фразите, които по-добре да не казваме по време на работа

Думите имат значение, а по време на работа фразите, които използваме имат много по-голямо значение. Всичко, което казваме носи конкретно послание към останалите хора, което те улавят несъзнавано. Ако искате да не оставяте „грешно впечатление” по-добре не изричайте тези фрази на работното място. Вижте кои са най-провокиращите думи, които по-добре да премахнем от професиоалния си речник още днес!

„Как да …?”

Питате някой от колегите си как да си свършите работата? Да, няма как да знаете всичко, но преди да попитате как да направите нещо, което е напълно ваша отговорност, пробвайте всички останали начини. Или с други думи – google-нете и си набавете информацията, която ви е нужна. Ако питате често за помощ, съвет и информация, това може да се изтълкува като форма на зависимо поведение и липса на професионализъм.

„Не мога да…”

Това е от т.н. опасни фрази. Да, може в момента да мислите, че не можете, но това ви е работата. Освен това предизвикателствата са тук, за да ни провокират да се развиваме и да бъдем креативни. Опитайте да се справите, но все пак не се колебайте да бъдете искрени с колегите и работодателя си ако наистина не можете да се справите. Особено ако съществува реален риск от провал на клективната и фирмена цел.

„Аз чувствам…”

Не бъркайте рабоните взаимоотношения с личните. Колкото и студено да звучи, вашите чувства нямат място на работното място. Освен това можете да оставите впечатление, че не се достатъчно компетентни, ако вместо на логични аргументи залагате на емоционални. Ако искате да ви взимат на сериозно на работното място, просто оставете емоциите настрани и мислете за това как да обясните позицията логично. Защото това е професионалното отношение.

„Няма проблем”

Самото споменаване на думата „проблем” предизвиква асоциации за проблем. Ако някой колега ви казва „благодаря”, а вие отвръщате по навик с „няма проблем” – създава усещането, че реално не ви е било много приятно да помогнете. Заменете „Няма проблем” с „Пак заповядай” или „Насреща съм!” и това ще внесе голяма разлика. Ще създадете почитивна асоциация за надеждност и стабилност или за човек, на който може да се разчита. А това в работно отношение е едно от най