frida.bg
кости

6 неща, които да правим, за да имаме здрави кости

Факт е, че костната система започва да губи своята плътност и здравина с годините. Много често обаче подценяваме този факт и не полагаме необходимите грижи за нея. Както мускулът ума нужда от упражнения, за да бъде силен, така и костите и ставите могат да се подсилват и заздравяват с правилните храни и упражнения. Предлагаме ви няколко неща, които да започнете да правите всеки ден, за да се предпазите от остеопороза и да се радвате на здрави и плътни кости по-дълго време!

 Приемайте достатъчно витамин D

Витамин D подпомага абсорбацията на калция и по този начин се грижи за здравината и плътността на нашите кости. Недостатъчния прием на „слънчевия“ витамин води до болки в мускулите и ставите, понижена концентрация, депресия и хронична умора.

Хапвайте повече риба

Витамин D се съдържа в обилни количества в мазните видове риба, каквито са сьомгата, скумрията, сардините и рибата тон. Според специалистите, едно парче задушена сьомга съдържа повече от нужната ни доза витамин D за деня. Хапвайте риба 2 пъти седмично и това със сигурност ще компенсира липсата на слънце през зимата.

Пропуснете диетите

Диетите, които рязко ограничават приема на калории водят до промяна в менструалния цикъл и намаляване на нивата на естроген. Естрогенът е хормон, който регулира костната плътност. Когато нямаме достатъчно естроген, например в периода на менопаузата, костната плътност започва да намалява. Това се случва и когато често се подлагаме на диети.

Намалете солта

Храните с високо съдържание на сол повлияват способността на тялото да задържа калция, според специалистите. Това на свой ред се отразява върху здравината на костите ни. Заменете солта с подправки като риган, чесън, пипер и други вкусни подправки, за да запазите костите си здрави.

Повишете физическата си активност

Опитайте да увеличите физическата си активност. Не става дума за веднъж или два пъти седмично, а за нещо, което да правите всеки ден. Разходки в парка, каране на колело, бягане, аеробика или фитнес. Сменяйте активностите, за да бъдете мотивирани и в същото време да ви бъде забавно и приятно, докато се движите.

Опитайте ин йога

Ин йога е пасивна йога практика, която акцентира върху освобождаването на стреса и заздравяването на ставите. Упражненията в този стил йога оказват лек стрес върху ставите, това предизвиква производство на колаген, а както знаем, колагенът съдейства за здравината на костите и ставите ни.