frida.bg
храни

З основателни причини да спрем да консумираме преработени храни

Свикнали сме редовно да чуваме следния здравен съвет: „Хранете се здравословно и избягвайте преработените храни!“. Но как точно яденето на преработени храни афектира нашето здраве? Защо да ги избягваме? И правим ли го наистина?

Да, рисковете от консумацията на преработени и пълни със захар, сол, вредни мазнини и консерванти храни не са за пренебрегване.

От качване на излишни килограми до увеличаване на риска от сърдечен удар – струва си да се замислим, когато посягаме към пакета с чипс, че преработените храни увеличават риска от…

Качване на килограми и затлъстяване

Според нови изследвания диетата, която се състои предимно от преработени храни като готови сандвичи, хамбургери и пържени картофки е в пряка връзка с наднорменото тегло, затлъстяването, метаболитния синдром и високото кръвно налягане.

Проблеми със сърцето и сърдечен удар

Според друго изследване, има пряка връзка между консумацията на преработени храни, особено месото, и сърдечния удар. Преработените и другите „джънк“ храни са пълни със сол и трансмазнини, които увреждат артериите, повишават кръвното налягане, както и риска от сърдечни проблеми – твърди изследването.

Бичът на съвремието: ракът

Според International Agency of Cancer Research (IARC) преработените меса – като хотдог, бекон, наденички и различните видове салами – са канцерогенни и водят до значително повишаване на риска от рак на гърдата, яйчниците и дебелото черво.

Как да избегнем консумацията на преработени храни?

Първо, започнете с това да разчистите хладилника си от тях, но най-вече – спрете да ги купувате. Всички сме изкушени от време на време. Пакетирани солени снаксове, чипсове, торти, сладоледи, колбаси и готови сосове. Много по-лесно е, но рисковете са толкова стряскащи, че никак не си заслужава!

Заменете ги с пресни плодове и зеленчуци, със салати и домашно приготвена храна. Оставете хотдога и бургера, които сте свикнали да хапвате в обедната почивка с домашно приготвен сандвич или салата.

Ценете истинските и здравословни продукти – пълнозърнест хляб, хумус, запечени зеленчуци и крехко пилешко филе. Но най-вече – ценете здравето си!