frida.bg

Какво да хапваме преди тренировка за оптимални резултати?

Независимо дали тренировката ви включва интензивно кардио, вдигане на тежести или йога едно, е сигурно – имате нужда от едно добро количество енергия! Но какво да хапнем преди тренировка, за да не чувстваме тежест в стомаха си? И коя е най-добрата храна, която ще ни осигури всички необходими хранителни вещества? И от какво се нуждаят мускулите ни, когато са изправени пред предизвикателството на упражненията?

Безспорно най-добрата храна, която можем да консумираме преди всяка тренировка са сложните въглехидрати. Те ще осигурят на мускулите ни необходимия гликоген и енергия, както и малко протеин, който ще подпомогне тяхното възстановяване след това.

Какво да хапнем преди тренировка за оптимални резултати?
 Пълнозърнест тост с банан и фъстъчено масло

Няколко филийки пълнозърнест хляб с фъстъчено масло и резени банан е перфектната закуска преди сутрешната ни тренировка, независимо дали е кардио или йога клас. Този здравословен тост е прекрасен източник на лесносмилаеми въглехидрати. Те ще ни осигурят енергията, от която се нуждаем за изпълнение на упражненията.

Пълнозърнест тост с авокадо
Авокадото е чудесен източник на антиоксиданти и полезни мазнини. Обединявайки  авокадото с пълнозърнестото хлебче получаваме един чудесен източник на енергия. Тя ще ни поддържа тонизирани в продължение на часове и ще се чувстваме  сити и удовлетворени.
Кисело мляко + мед

Киселото мляко в комбинация с една голяма лъжица мед е идеалната закуска точно преди тренировка. Протеините в киселото мляко ще подпомогнат мускулите да се възстановят по-бързо, а пробиотиците ще съдействат за успокояване на чревния ви тракт. Медът ще ви даде бууст на енергия, а комбинацията между двете е най-лесният начин да се захраним преди тренировка.

Овесени ядки

Овесените ядки също са перфектна закуска, богата на сложни въглехидрати и протеини. Накиснете ги от вечерта в топла вода или кисело мляко и а сутринта имате бърза закуска за страхотни постижения в залата. Гарантирано – през целият ден ние ще се чувствате енергични и изпълнени с желание за дейност.

Червено цвекло

Червеното цвекло не е типичната закуска преди упражнения, но безспорно е една от най-добрите. То съдържа нитрати, които ще увеличат притока на кислород към мускулите ни. Можете да си направите супер витаминозно смути като сложите в блендера една малка глава цвекло (предварително приготвена на пара или сварена), 1/2 банан, 1 с.л. фъстъчено масло, малко студена вода и щипка сол. По този начин ще си набавите витамини, минерали, въглехидрати и полезни мазнини и то за нула време!