frida.bg

Редовните упражнения са най-доброто средство за психическа стабилност

Редовната физическа активност с продължителност от 45 минути от три до пет пъти седмично помага много на психическото стабилност. Повече упражнения от това обаче – може не винаги да са полезни, сочи огромно американско проучване по темата, съобщава BBC.

Изследването ангажира общо 1,2 милиона души, които отчитат активността си за един месец и оценяват психическото си благосъстояние. Хората, които са се упражнявали са имали цели 1,5 по-малко „лоши дни“ на месец от не-упражняващите, установи проучването.

Отборните спортове, колоезденето и аеробиката са имали най-голямо положително въздействие. Проучването установило, че всички видове физическа активност подобряват психичното здраве независимо от възрастта или пола на хората, включително домакинската работа и гледането на децата.

Проучването, публикувано в „The Lancet Psychiatry Journal“, е най-голямото по рода си до момента, но не може да потвърди, че физическата активност е причина за подобри менталното здраве. То обаче за пореден път доказва, че упражненията и натоварванията ни карат да се чувстваме много по-добре.

Предишни изследвания на ефектите от упражненията върху психичното здраве са стигнали до смесени резултати и някои проучвания показват, че липсата на активност може да доведе до лошо психично здраве, както и да бъде симптом на това.

Движението е живот

Със сигурност обаче е известно, че тренировките намаляват риска от сърдечни заболявания, инсулт и диабет. Хората, участващи в проучването, съобщават, че всеки месец са имали средно 3,4 дни „лоши дни“. За тези, които са били физически активни, средно „лошите дни“ са били само 2 на месец.

Сред хората, които преди това са били диагностицирани с депресия, упражненията изглежда имат по-голям ефект, което води до седем „лоши дни“, в сравнение с почти 11 дни за тези, които не са се упражнявали.

Колко често и колко дълго хората са били активни също е важно. Тренировки от 30 до 60 минути на всеки втори ден се оказва оптималното в случаи. Но може да има такова нещо като прекалено много упражнения, заключава проучването.

Д-р Адам Чекройд, автор на изследване и асистент по психиатрия в Университета Йейл казва: „Преди хората са вярвали, че колкото повече упражнявате, толкова по-добре е психичното ви здраве, но нашето изследване предполага, че това не е така. Правенето на упражнения повече от 23 пъти месечно или упражняването на повече от 90-минутни сесии е свързано с по-лошо психическо здраве“.

Изследването подкрепя правителствените насоки, които препоръчват хората да извършват 150 минути физическа активност на седмица.