frida.bg
закуски

10 протеинови закуски, които ще ви помогнат да отслабнете

Нашето  тяло има ежедневна нужда от сложен комплекс хранителни вещества, сред които протеини, въглехидрати, мазнини, минерали и витамини. Както знаем, протеините подпомагат изграждането на мускулна тъкан и най-важното – удължават чувството ни за ситост, в резултат на което хапваме по-малко количество храна през деня. Ако приемаме достатъчно протеин на ден няма да имаме пристъпи на глад и ще можем лесно да контролираме размера на порциите си.

Един много лесен и ефективен начин да намалим апетита си и съответно обиколката на талията си, е като си набавяме достатъчно количество протеин още на закуска. Това е изключително препоръчително особено ако ни предстои тренировка през деня.

Протеиновата закуска ще ви даде ситост и голямо количество енергия. В комбинация ще се чувствате енергични, но в същото време няма да имате нужда от голямо количество храна, което ще се отрази на обиколката на талията ви съвсем скоро.

Протеиновата закуска ще подпомогне и изграждането и бързото възстановяване на мускулите ви, които както знаем горят допълнително калории. Предлагаме ви 10 супер протеинови закуски, с които да започвате деня си!

Бъркани яйца

breakfast

Изберете високопротеинова закуска с яйца и ще добавите в менюто си 6гр. протеин на яйце. Освен това протеините в яйцата ще ви помогнат да се чувствате сити дълго време и ще ви предпазят от преяждане.

Овесени ядки

Breakfast.

Овесените ядки дават енергия и повишават издръжливостта на организма. Те ни осигуряват балансиран състав от въглехидрати, диетични фибри,  протеини, които ще забързат метаболизма ни и ще ни помогнат да имаме енергия през целия ден. Накиснете овесени ядки във вода, кисело или прясно мляко от вечерта. На сутринта просто добавете шепа плодове и мед по желание.

Елда

pour

В 100 гр. елда се съдържат 13.25 гр. белтъчини, калий, магнезий и селен. Елдата е един от най-добрите източници на висококачествени и лесно смилаеми белтъчини. Това я прави идеален заместител на месото в нашата диета. Брашното от елда съдържа голямо количество протеин и е подходящо за приготвяне на хляб, палачинки и други домашни вкусотии. Трябва да знаем, че елдата редуцира както холестерола, така и мазнините в тялото.

Киноа

Strawberry-mango smoothie bowl with crunchy strawberries and puffed quinoa

Киноата притежава всички 8 незаменими мастни киселини и е прекрасен източник на витамините от групата В и Е. Сварете киноа, добавете сушени или пресни плодове, мед по желание и ще осигурите на тялото си освен протеин и една прекрасна доза цинк, желязо, магнезий, манган и фосфор.

Банани

Breakfast.

Най-популярният плод в света е известен и като енергиен шот преди/след тренировка и това не е случайно. Един среден банан съдържа около 100 калории и голямо количество калии, така че дръжте банани около себе си. А ако добавите фъстъчено масло ще заредите тялото си със суперсили. Само не забравяйте да ги използвате!

Извара

481319264

Изварата е отличен източник на протеини за сметка на минимално количество калории. Тя е изключително лека и засищаща и съдържа голямо количество калций, желязо и фосфор, както и витамини от групите А, D, B, C. Няколко лъжици извара за закуска и апетитът ви за висококалорични изкушения ще бъде притъпен напълно.

Кисело мляко

saturday breakfast

Киселото мляко е богато на протеин, подобрява храносмилането и благоприятства чувството за лекота в стомаха благодарение на ценните проботични бактерии. Освен това то е една от малкото храни, в които се съдържа конюгирана линолова киселина, която намалява телесните мазнини.

Ядки

Nuts!

Дръжте пакетче с ядки и без притеснение ги похапвайте този празничен сезон. Макар да са богати на калории, ядките са сред високопротеиновите закуски, които ще заситят глада ви, а здравословните мазнини и въглехидрати в тях, плюс напълно задоволителното количество протеин, ще ви направят енергични и жизнени.

Фъстъчено масло + плодове

Simple and Plain

Фъстъците притежават високо съдържание на мазнини с високо качество (около 50%), протеини (около 30%) и въглехидрати. Овен това те са богати на витамини  В1, В3, Е и цинк.  Фъстъченото масло е концентриран продукт, който ни осигурява бързо засищане и невероятен вкус. В комбинация с оризови бисквити, ябълка, селъри или банан получаваме невероятна закуска – вкусна комбинация за здраве, енергия и не на последно място – красота.

Засищащо смути с протеин

Smoothie

Пълната чаша с витамини ще се отрази прекрасно на тялото и настроението ви.  А когато е с точните съставки ще ви даде супер сили и енергия за целия ден! Добавете протеин на прах и любимите си супер храни, за да заредите тялото си с хранителни вещества, за да намалите апетита си за вредна храна и да сте жизнени и енергични през целия ден!