frida.bg
глад

„Вълчи глад“, и защо тялото ни минава в режим „оцеляване“

Случвало ли ви се е силно да ви се дояде шоколад в 12 през нощта? Или може би, нещо солено, пикантно, мазно? Е, непреодолимият глад за определени храни е сигнал, който тялото ни изпраща. Нещо в тялото ни е на привършване и има нужда да се презареди. Спешно.

Ако често имате „вълчи апетит“ това означава, че диетата ви е бедна на хранителни вещества и тялото ви преминава в режим „оцеляване“.

Много често хората, които решават да следват диета за отслабване преживяват точно това. Важни хранителни вещества започват да липсват от системата ви, а това предизвиква истинска паника в организма ви.

Ако често имате пристъпи на „вълчи глад“ това може да е сигнал за това, че не консумирате достатъчно:

Липсва ви вода

Lemon in fizzy water

Много често когато не пием достатъчно вода тялото ни реагира с паника, а в този стрес режим ние не можем да направим разлика между жажда и глад. Това е и причината, когато сме дехидратирани мозъкът ни да изпраща сигнали, че още сме гладни, а всъщност вече не сме. Следващият път, когато имате непреодолим апетит да ядете още и още просто се запитайте – дали просто нямам нужда от чаша вода?

Липсват ви въглехидрати

fried rice with mushrooms and peas

Ако сте решили да изключите въглехидратите от диетата си, за да свалите няколко килограма, това може да доведе до обратен ефект. Липсата на въглехидрати настройва тялото ви в режим „паника“.

Когато изпаднем във вълчи глад не случайно се нахвърляме на богати на въглехидрати, захар и мазнини храни като пържени картофки и сладкиши. Опитайте да си набавяте полезни въглехидрати. Например пълнозърнести храни, зеленчуци и плодове дори и по време на диета, за да предотвратите стресовата реакция на организма си.

Липсват ви важни минерали

Meat

Много често вълчи апетит се появява, когато ни липсват важни минерали, например желязо, цинк, магнезий, йод или хлор. За да си набавите йод обогатете диетата си с повече домати, целина, маслини и водорасли. А за повече хлор хапвайте гъби, соя и аспержи. За повече цинк и желязо хапвайте червено месо, кашу, бобови храни, варива, бадеми, тиквено семе, натурален шоколад и яйца.