frida.bg
хлорофилът

Хлорофилът: „зелената храна“, която се грижи за здравето ни

Според последни проучвания, хлорофилът е най-мощното хранително вещество, което можем да добавим в диетата си. Той е онзи зелен пигмент, който намираме в едни от най-здравословните суперхрани на пазара като хлорела, спирулина, люцерна и пшеничена трева.

Освен че придава изключителен зелен цвят на растенията, хлорофилът е отговорен за абсорбацията на светлина в процеса им на фотосинтеза и е пълен с толкова витамини и минерали, че те могат буквално да трансформират нашето здраве!

Хлорофилът и защо алкализацията е важна?

Алкализацията е нещо много важно в съвременния свят, тъй като има прекалено много „любими” храни, които редовно ни окисляват. Прекалено киселата вътрешна среда нарушава нивата на pH. Факт е, че когато приемаме прекалено много киселинообразуващи храни като кафе, месо и „фаст фууд“ нашето тяло трябва да компенсира процеса като освобождава алкализиращи минерали в кръвния ни поток.

Когато не приемаме достатъчно алкализиращи храни, организмът ни започва да изсмуква тези важни минерали от костите, зъбите и вътрешните органи. Това неминуемо влошава здравето ни. Хлорофилът алкализира вътрешната ни среда и това е една от най-важните ползи, заради които трябва да увеличим приема му в диетата ни.

Как още хлорофилът подпомага здравето ни?

  • Стимулира производството на чернодробни ензими като засилва естествените процеси на детоксикация
  • Свързва се с токсините и безопасно ги извежда навън от тялото
  • Почиства черния дроб, кръвта и червата
  • Подпомага червените кръвни телца да транспортират повече кислород към клетките
  • Повишава енергийните нива
  • Намалява възпалителните процеси в тялото
  • Притежава свойството да възстановява повредена ДНК
  • Ускорява процеса на заздравяване на рани
  • Подсилва имунната система
  • Намалява апетита и телесното тегло
  • Отстранява неприятния дъх и телесна миризма

Можем да засилим приема на хлорофил като просто увеличим приема на зеленолистни зеленчуци в диетата си. Колкото по-тъмен е цвета на зеленчуците, толкова повече хлорофил има в тях. Например, хапвайте повече пресен спанак, рукола, кейл, зелени чушки.

Нека не подценяваме и тъмнозелените подправки като магданоз, босилек и копър, които можем да намерим лесно и да добавяме в ястията си всеки ден. Освен това, можете да си набавите концентрирана форма хлорофил от любимите ни тъмнозелени водорасли на прах, например спирулина и хлорела. Те са идеални за добавяне в плодов сок или смути.