frida.bg

Домашни средства в грижата за сухата кожа

Сухата кожа е често срещан проблем, за който има много причини. Понякога сухата кожа може да бъде симптом, който показва по-сериозна диагноза. Но в повечето случаи тя се дължи на фактори от околната среда, които премахват влагата от нея. Топлината, горещите душове, сухия климат и агресивните сапуни могат да предизвикат суха кожа. Но има много неща, които можете да направите, за да отговорите на нуждите на сухата кожа и да възстановите нейната влага, като използвате домашни средства.

Кокосово масло – съвършеният хидратант за сухата кожа

Кокосовото масло има омекотяващи свойства. Емолиантите запълват пространствата между клетките на кожата, като създават гладка повърхност. Ето защо наситените мастни киселини, които се срещат естествено в кокосовия орех, могат да хидратират и изгладят кожата.

Можете да използвате кокосово масло ежедневно дори и за най-чувствителните части на тялото. Те включват областта под очите ви и около устата. Друго предимство на кокосовото масло е, че не е нужно да го смесвате с нищо. Кокосът е достатъчно лек за ежедневна употреба.

Вазелин

Според проучване, продуктите на вазелинова основа могат да излекуват кожата при по-възрастни хора. Вазелинът покрива кожата със защитен слой. Той задържа влагата под него. И  лекува суха, раздразнена кожа.

Овесени ядки

Овесената каша е често срещано лечебно средство за раздразнена кожа. Неотдавнашно проучване показа защо бабите и пра-бабите са препоръчвали това домашно лекарство от векове – защото работи. Овесената каша има антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, които успокояват дразненето. Това средство е особено ефективно, ако се стремите да облекчите сърбежа.

Направете фина овесена каша на фин прах, след което го поставете в топла вода.

Антиоксиданти и омега-3

Антиоксиданти и омега-3

Когато кожата ви е суха, това означава, че я излагате на елементи, които увреждат клетките й по-бързо, отколкото тялото ви може да ги поправи. Има някои храни, които могат да помогнат на кожата ви да изглежда по-здрава. Храните, богати на антиоксиданти, могат да сведат до минимум уврежданията от токсините и да помогнат на тялото ви да изгради здрави клетки. Някои от храните, които допринасят за здравето на кожата са: боровинки, домати, моркови, боб, грах, леща.

Храните, богати на омега-3 мастни киселини като сьомгата и дуги тлъсти риби, също могат да допринесат за вашата блестяща кожа.

Регулирайте температурата на водата, когато се къпете

Регулирайте температурата на водата, когато се къпете

Повечето хора си вземат горещи душове. Но те могат да изгорят кожата и да причинят щети. И някои сапуни, които твърдят, че хидратират и регенерират кожата, също могат да причинят обратен ефект. Те понякога предизвикат алергични реакции и правят кожата по-тънка. Ако имате суха кожа, вземайте си кратки душове с топла, не гореща вода. И потърсете сапуни, които са без аромат и по-нежни, отколкото традиционните сапуни.

 

Снимки: pixabay