Индия все повече проправя пътя на алтернативните методи за здраве на Запад. Например, йога и аюрведа доказват своята ефективност всеки ден. Те помагат на хиляди хора по света да поддържат тялото, психиката и емоциите си в баланс и здраве. Емоционалното благополучие е изключително важно в индийската култура, особено що се отнася до детското развитие и здраве.
Време е този начин на мислене да влезе в класните стаи, защото наистина има място точно там – в училището. Само преди дни правителството в Делхи въведе новия „вид“ класове. Те ще се провеждат редовно във всяко училище на територията на Индия.
Добре дошли в клас, днес ще говорим за щастие!
Новите класове носят името “клас по щастие”. В тях учениците ще обръщат внимание на това как да се справят със стреса, с училищните изисквания, с очакванията на възрастните и в същото време – с изграждането на своята собствена личност и щастие.
Въвеждането на класовете по щастие са една от последните образователни реформи, които правителството в Делхи въвежда от няколко години насам. Тази година, например, Делхи отделя 26% от бюджета си за подпомагане на образованието в сравнение с миналата година, когато процентът е 23.5%.
Това никак не е леснса задача, затова трябва да се започне от рано. Със сигурност академичните институции в Индия са наясно с този факт. А учителите нямат търпение да се захванат със нелеката си задача да преподават най-важният предмет в живота на всеки ученик – щастието.
Програмата включва преквалификация на над 20, 000 учители в над 1000 училища във всяка точка на Индия. Тя започва с промяна на отношението на самите учители спрямо образованието. Стремежът е да се излезе от ригидното мислене, което блокира ума в категории като успеваемост на децата, оценки, резултати и тестове за постижения.
Училището трябва да бъде най-вече „училище за щастие в живота“, а не толкова „училище за произвеждане на работници“ – казва образователния министър в Делхи Маниш Сисодия. Не ни остава нищо друго освен да се съгласим. И да се надяваме все повече държави, включително и нашата, да въведе реформа, в която емоционалното здраве наистина да бъде от значение!