frida.bg

Яжте храни, богати на биотин, за да подобрите растежа на косата си

Биотин – известен също като витамин Н, а също и като витамин В7, който е много важен за растежа на клетките, за подобряване на метаболизма и производството на мастни киселини. Това е необходим витамин за ноктите, косата и кожата. Дефицитът на биотин води до нездрава кожа, слаби нокти и косопад. Вижте кои храни са богати на биотин!

Биотин или известният още под името витамин B7, коензим Р или витамин Н.

Той е открит преди около седемдесет години. Оттогава е изучен и е установено, че има много роли в тялото. Определя се като част от В комплекс, който е отговорен за усилването на косата, кожата, черния дроб, нервите и очите. Причината е, че биотинът е коензим, който е отговорен за осигуряването на енергията в тялото, като спомага за разграждането на мазнините и въглехидратите и превръщането им в глюкоза.

Биотинът съдейства за здравословната скорост на растеж на косата и за справяне със сухата коса – фактор, който може да доведе до падане или начупване на косата. Биотинът може да помогне да се увеличи устойчивостта на корена, което е много важно, за да създадете гъста коса.

Дефицитът на биотин не се появява често, но ако не получаваме този витамин, това може да доведе до лош вид на кожата и косата. Консумирането на достатъчно биотин освен това може да помогне за ускоряване на метаболизма, балансиране на кръвната захар. За щастие е много лесно да се получи правилното количество от него и много рядко хората получават.

Ето кои са едни от най-добрите и най-често срещани храни, богати на биотин, които хората трябва да консумират редовно!

Биотин или известният още под името витамин B7

Бадеми

Те са първи в списъка не случайно. Бадемът всъщност е една от най-добрите храни, богати на биотин. Освен това има и други основни хранителни вещества, като витамин Е и протеини, които могат да помогнат за поддържане на кожата гладка и да стои далеч от бръчките. Бадемите също са отличен източник на мононенаситени мазнини, които могат да помогнат за подобряване на кожата, косата и ноктите и дори да им дадат допълнителен тласък.

Моркови

Моркови

Морковът съдържа голямо количество биотин, както и високи нива на бета-каротин, което може да помогне за подобряване на общото здраве на очите. Поради тази причина, морковите се нареждат на второ място по съдържание на биотин.

Мая, зърна

Мая, зърна

Маята и зърната също са сред най-добрите храни, богати на биотин. Хранителната и пивоварната мая са отличните хранителни източници на биотин. Според изследвания, 7-грамов пакет мая съдържа 1,4 до 14 микрограма витамин Н. Целите зърна и пълнозърнестите храни осигуряват и добри нива на витамин Н. Консумирайки само едно парче пълнозърнест хляб, ще можете да получите около 0,02 до 6 микрограма биотин. Ядките, като например орехите, пеканите, фъстъците и бадемите също са добри източници на биотин.

 

Снимки: pixabay