frida.bg
врата

5 йога асани, които облекчават болката във врата

Живеем във време, в което повечето от нас рабтят пред компютъра – напрегнати, прегърбени и свити, а болката в гърба, раменете и врата са проблем, с който се сблъскваме всеки ден.

Защо раменете и врата болят?

Болките в раменете и шията обикновено са резултат от натрупване на твърде много напрежение в горната част на тялото. Това може да е в резултат от прекомерно количество физически или емоционален стрес водещ до скованост, болка, плексит.

Винаги трябва да се консултирате с лекар, ако имате силна болка, тъй като това може да е в резултат от прищипан нерв или проблем с прешлените, което може да изисква специализирана физиотерапия.

Ако болката във врата и раменете ви се дължи на скованост и стрес, тези 5 йога асани могат да направят истински чудеса за вас!

Детска поза

От седяща поза отворете леко коленете встрани и се отпуснете между коленете си. Челото нежно опира в земята, а ръцете са протегнати напред, но без никакво напрежение. Задръжте 3-5 минути в позата.

Кръгови движения на врата

От удобна седяща позиция започнете да правите бавни и съзнателни движения на врата в едната посока. Опитайте да дишате бавно и релаксирано. Отпускайте мускулите на лицето, врата и шията с всяко издишване все повече и повече. Направете 5 кръга в едната посока и 5 – в другата.

Захващане на ръце зад гърба

За да направите това йога упражнение, протегнете дясна ръка нагоре и я свийте в лакетя. Доближете длан до врата, както е показано във видеото. С лявата ръка може да притиснете десния лакет надолу, разтягайки страничната линия на гърба и отпускайки напрежението в трицепса. Ако това е лесно за вас, можете да опитате да протегнете лява ръка отдолу и да захванете с нея дясната сиръка. Ако това е трудно, опитайте да хванете колан за упражнения между дланите си. Задръжте 5-10 вдишвания.

Котешки извивки

Поставете коленете на ширината на тазобедрените стави, а дланите – на ширината на раменете. При вдишване погледнете нагоре, изнесете гърдите леко напред, раменете – назад, а опашната кост – нагоре към тавана. При издишване извийте гръбначния стълб в противоположната посока – изнесете брадичката към гърдите сякаш искате да погледнете към корема. Правете котешките извивки 2 минути с бавно темпо като синхронизирате дишането с движението.

Усукване на тялото от лег

Легнете на подапо гръб. Вдишайте и с издишване доближете дясно коляно до гърдите си и протегнете дясната си ръка встрани. Вдишайте отново и при издишване усучете дясното коляно вляво, а главата отпуснете в противоположната посока. Останете в позата 5-10 вдишвания.

ПРОМОЦИИ UPI BEAUTY

АРОМАТЕРАПЕВТИЧНИ МАСКИ-IMMUNIS