frida.bg
тиква

5 невероятни причини да хапваме повече … тиква

Тиквата е любим и изключително здравословен есенен зеленчук, който можем да добавяме както в сладкиши, така и в салати и солени ястия.  С тиква можем да засилим вкуса на почти всичко, което пожелаем. От сладко до пикантно – тя допълва и двете, оставяйки вкус и аромат на топла есен. Освен това тиквата е с много ниско съдържание на калории, което я прави една от най-добрите диетични храни през есента. Представяме ви 5 изключителни причини да добавите тиква в менюто си тази есен. Има защо!

Витамин А: грижа за очите

Ярко оранжевият цвят на тиквата се дължи на високата концентрация на бета-каротин –  каротеноид (антиоксидант) и предшественик на витамин А. Бета-каротинът ни предпазва от вредните UV слънчеви лъчи на слънцето и по този начин ни помага да поддържаме кожата си млада за по-дълго.

Освен това само една чаена чаша тиква съдържа над 200% от препоръчителния дневен прием на витамин А, който е изключително важен за здравето на очите и подсилва нощното зрение.

Jazmin

Витамин С: силен имунитет и млада кожа

Тиквата е добър източник на витамин С. Както знаем витамин С е силен антиоксидант, който укрепва имунната система и засилва производството на колаген (една от причините, поради които виждаме толкова много козметични продукти с тиква”.

Нещо повече, витамин С също така подобрява усвояването на желязото, а нови проучвания показват, че намалява оксидативния стрес, което може да предотврати преждевременното стареене.

Магнезий: бързо възстановяване след тренировка

Тиквата съдържа също едно добро количество магнезий – важен минерал, който засилва производството на енергия, мускулната релаксация и регулира нервната ни система. Хапването на тиква след тренировка може да бъде особено полезно за по-бързото възстановяване на тялото ни. Магнезият е особено важен за всички активни хора.

По време на тренировка тялото преразпределя наличния магнезий, за да задоволи метаболитните нужди. Това означава, че може да загубим запасите на магнезий в мускулите и трябва да ги попълним след това. Тиквата е вкусен и здравословен начин да направим това.

Jazmin

Калий: добро храносмилане и оптимален воден баланс

Тиквата също така се отличава с високо съдържание на калий. Калият е важен минерал, подпомагащ мускулните контракции, доброто храносмилане, водния баланс и здравословното кръвно налягане.

Както при магнезия, ако сте активни и спортувате редовно, е много важно да възстановявате нивата на калий в организма си. В една чаша тиква например има над 500 милиграма калий – повече от калия, съдържащ се в един голям банан.

Фибри: ситост и регулиране на апетита

Тиквата съдържа и високо съдържание на фибри – една чаша съдържа около 7 грама. Тя ще ни осигури ситост за по-дълго и ще ни помогне да регулираме апетита си. Фибрите също така са важни за храносмилането и спомагат за понижаване на холестерола.

Можем да кажем, че тиквата е супер полезна за всички настоящи и бъдещи спортуващи и активни хора, които искат да живеят и да се хранят здравословно всеки ден!