frida.bg
охлаждане

5 йога пози за охлаждане на тялото и емоциите

Има моменти, в които ни става твърде горещо – както физически, така и емоционално. Слънцето подсилва емоциите ни и имаме нужда от експресно охлаждане и заземяване. За да върнем усещането си за вътрешен баланс можем да се доверим на йога.

Когато останем няколко вдишвания в определени позиции, които имат охлаждащ ефект, ще усетим себе си много по-спокойни, уравновесени и стабилни. Правете ги винаги когато искате да намалите телесната си температура или градуса на емоциите си. Те наистина работят!

Тадасана

„Тадасана“ заземява стъпалата и тялото, освобождава ни от излишните емоции и ни помага да се свържем с вътрешния си ресурс на сила стабилност. За да я изпълните заставате изправени със събрани стъпала, пръстите на ръцете са сплетени над главата с длани, обърнати към тавана. С вдишване се повдигате на пръсти и изтегляте тялото нагоре, а с издишване спускате петите на пода и връщате ръцете на главата.

Пеперуда

Поза „пеперуда“ ще отпусне напрежението и ще охлади тялото ви. Седнете на пода с изправен гръб, свийте коленете и поставете стъпалата едно в друго. Хванете стъпалата и започнете да правите леки махове с коленете нагоре и надолу – сякаш размахвате крилата на пеперудата в себе си. Останете тук няколко вдишвания и издишвания и се отпуснете за кратка релаксация в шавасана.

Анджанаясана

Анджанаясана или нисък напад ни дава фокус и концентрация, охлажда тялото и в същото време ни дава енергия. Поставете единия крак свит в коляното под прав ъгъл пред вас, а другият – изпънат зад вас с коляно опряно в пода. Вдишайте и протегнете ръце нагоре сякаш се протягате. Останете няколко секунди и повторете с другия крак.

Ущрасана

Поза „ущрасана“ отваря предната част на тялото, помага ни да се освободим от тревожността и излипните емоции и ни дава енергия. За да я направите застанете на колене, тялото е изправено. Раздалечете коленете на ширината на хълбоците, стъпалата са на пръсти. Бавно повдигнете бедрата и ги издайте леко напред. Поставете дланите на кръста с пръсти, обърнати нагоре. Вдишайте и нежно отпуснете главата назад и извийте леко кръста. Ако искате да усложните асаната може да отпуснете едната/или и двете ръце върху глезените.

Баласана

Детска поза, или баласана, е една от най-успокояващите и охлаждащи йога асани, които влияят отпускащо и релаксиращо върху цялата нервна система. От предната поза отворете леко коленете встрани и се отпуснете между коленете си. Челото нежно опира в земята, а ръцете са протегнати напред, но без никакво напрежение.