frida.bg
йога

5 йога асани за намаляване на тревожността и безпокойството

Съвременният начин на живот, работният стрес, липсата на сигурност и безкрайните противоречащи си изисквания към нас самите се проявяват в едно – повишена тревожност, усещане за паника, липса на спокойствие и вътрешен център. Не случайно все повече хора се обръщат към нетрадиционните методи за справяне със стреса като йога, медитация, аюрведа, рейки и други алтернативни практики.

В тази статия искаме да ви предложим 5 асани, които според йога учителите, намаляват и регулират тревожността, успокояват нервната система и премахват безпокойството от телата и умовете ни.

Випарита карани

Една от най-добрите пози за освобождаване на напрежението в бедрата след дълъг работен ден. За да я изпълните седнете близо до стена и обтегнете краката нагоре. Горната част на тялото ви е отпусната на земята, а долната е под прав ъгъл високо към стената. Останете в позата между 5 и 10 минути.

Детска поза

Детска поза, или баласана, е една от най-успокояващите йога асани, които влияят отпускащо и релаксиращо върху цялата нервна система. От предната поза отворете леко коленете встрани и се отпуснете между коленете си. Челото нежно опира в земята, а ръцете са протегнати напред, но без никакво напрежение.

Мост

Поза „Мост“ или „Кандарасана“ на санскрит, отваря предната част на тялото и енергетизира тялото, докато в същото време има релаксиращо действие върху ума. За да я изпълните легнете по гръб и сгънете краката в коленете и поставете стъпалата плътно на пода близо до таза на разстояние максимум на ширината на хълбоците. Бедрата са успоредни и коленете. Задръжте в позата 5 вдишвания и издишвания.

Пеперуда

Бадаконасана или поза „пеперуда“ увеличава гъвкавостта в областта на таза като увеличава енергията в тази важна за репродуктивната функция област. Практикувана по време на цялата бременност, поза пеперуда спомага за по-лесното и бързо раждане.

Лесна поза

Easy Pose

Може би едно от най-трудните неща за правене, когато сме тревожни, е да не правим нищо. Всъщност, присъствието в настоящия момент, в тялото ни, както и заземяването на ума и емоциите ни, са от първостепенна важност, когато искаме да намалим безпокойството и тревожността си. Затова т.н. лесна поза в йога е идеален начин да спрем и да присъстваме. Не е нужно да правите сложни медитации. Просто седнете, наблюдавайте дъха си и присъствайте в тишина 10-15 минути.