frida.bg
йога

3 йога асани за повишаване на концентрацията

Йога не е просто тренировка, с която можем да поддържаме красиво и гъвкаво тялото си. Тя също така е мощен инструмент, с който можем да засилим концентрацията си, да фокусираме вниманието си и да поддържаме паметта си силна. Всички ние от време на време се нуждаем от подсилване на когнитивните си способности, особено когато сме преуморени и ни липсва енергия.

Как йога може да ни помогне да направим това? На първо място, когнитивните ни способности отслабват, когато умът ни е твърде тревожен и хаотичен. Мислите прескачат една през друга, а ние се усещаме напрегнати и сякаш в задънена улица.

Tree Yoga Pose

Йога практиката ни помагат не само на физическо ниво, но и на ментално и емоционално равнище. В йога се смята, че тялото, дъхът и умът са свързани. Когато овладеем тялото и дъхът, умът се успокоява и балансира по естествен начин.

Освен това, във всяка поза погледът се насочва към определено място, което в йога се нарича „дришти“. Насочването и концентрирането на вниманието към определена точка, например пръстите на ръката или стъпалото, притежава способността да успокоява ума (който спира да се разсейва) и също така, да засилва концентрацията и вниманието ни.

Предлагаме ви няколко йога пози (асани), които ще ви помогнат да подсилите концентрацията си, което на свой ред ще повиши менталната ви сила, за да се справяте с предизвикателствата на деня си много по-бързо и лесно!

Поза „Дърво“

Tree Pose

Поза „Дърво“ ни дава стабилност, самоувереност и подсилва концентрацията ни. За да я направите, съберете стъпалата си едно до друго от стоеж. Стегнете бедрата едно към друго и издърпайте капачките на коленете леко нагоре.

Стегнете корема и извисете тялото нагоре, сякаш искате да станете малко по-високи. От тази стабилна позиция повдигнете петата на единия крак и опитайте да поставите стъпалото от вътрешната срана на заземения ви крак.

Няма значение колко високо ще поставите стъпалото си, важното е да имате стабилност и да можете да останете тук няколко вдишвания и издишвания. След това сменете посоките и овторете асаната и с другия крак.

Поза „Триъгълник“

trikonasana

Застанете прави със събрани крака, ръцете са отстрани на бедрата. Раздалечете краката на едно ваше бедро разстояние и повдигнете двете ръце в успоредна линия с раменете и на височината им. Обърнете дясното стъпало на 90o надясно и завъртете лявото малко към дясното стъпало.

Дръжте краката изпънати и се наведете надясно от кръста, като тялото е максимално паралелно на равнината на триъгълника, образуван от краката. Поставете дясната длан на земята зад дясното стъпало. Изпънете гърба, отваряйки гръдния кош се извийте нагоре, като лявата ръка образува линия с дясната.

Фокусирайте погледа към пръстите на лявата ръка. Задръжте няколко вдишвания и бавно излезте от позата. Повторете и на другата страна.

Поза „Полу-луна“

Half Moon 2

От поза „триъгълник“ (дясно стъпало обърнато напред и ляво на 45 градуса) погледнете надолу към дясно стъпало, свийте леко коляното и започнете да изнасяте тежестта на тялото ви върху него. Лява ръка е стегната и изпъната към тавана.

Ляво бедро стегнато и изпънато назад във въздуха. Тазобедрените стави са обърнати в страни, а коремът е стегнат. Погледът е фокусиран към пръстите на лява ръка. Задръжте няколко вдишвания и бавно излезте от позата.