frida.bg
самочувствието

5 стратегии, които ще повишат самочувствието ни на работното място

Чувствате ли се достатъчно уверени на работното си място? И каква оценка бихте дали на самочувствието ви днес от 1 до 10? Всеки ден е различен. Понякога кипим от енергия, а самочувствието ни е високо, а понякога – точно обратното.

Ниското самочувствие е един от най-големите проблеми на жените, що се отнася до работа и кариерно развитие. То ги спира да започнат свой бизнес проект, да поискат повишение, както и заявят своята позиция и идеи.

Научно доказано е, че жените са склонни да подценяват себе си, докато мъжете обратното – надценяват своите компетенции и точно това и помага да напреднат в кариерата.

Защо жените се подценяват?

Повечето от съвременните жени са израснали в патриархални семейства, в които женската роля е била в подчинена позиция – скромна, плаха, смирена. В това няма нищо лошо, но скромността безспорно не е сред ценените качества на работното място.

Тя ни кара да навеждаме глава и да се изчервяваме, че притежаваме качества и способности. Вместо да влизаме отново и отново в класическият женски модел, можем да научим да продаваме себе си и работата си. За целта е добре да владеем стратегии за разчупване на старата матрица и придобиване на убийствена увереност. Да, в себе си.

Направете си план

Отделете време и си представете как би изглеждало вашето най-уверено в себе си Аз. Как ще се обличате, как ще вървите, как ще се здрависвате и с какъв тон на гласа ще говорите? Е, планирайте промяната! От къде ще започнете? Напишете план стъпка по стъпка и опитайте да приемете това като начин да развиете себе си още повече.

Развивайте се

Всеки от нас има нещо, в което е много добър, както и нещо, в което не е много добър. Вместо да фокусирате погледа си към липсата си на компетенции в определена сфера, обърнете перспективата и започнете да ги развивате. Запишете се на курс за подобряване на работния си английски език или посетете семинар, за да разберете повече за нещо, което ви интересува.

Укротете страховете

Вместо да отричате, че имате страхове – не съм достатъчно добра/компетентна/способна и т.н. – признайте си, че имате страхове и в това няма нищо лошо. А сега опитайте да разговаряте със страховете си, да ги приемете и да ги укротите. Когато усетите, че страховете се задават на хоризонта, просто им кажете в себе си: “Не сега, ще ви обърна внимание по-късно.”

Овладейте позитивния подход

Знаете, че усмивката на работното място е важна точно колкото и позитивния подход. Позитивизмът създава харизма и магнетизъм около вас, а това ще ви помогне да се превърнете във вдъхновяващата личност, която заразява останалите с личния си магнетизъм.

Помогнете на другите

Не като свършите задачите вместо тях, а като стимулирате тяхното самочувствие. Дали с комплимент за добре свършена работа или с насърчение – всеки от нас има нужда от повишаване на самочувствито от време на време.

Бъдете там за другите в моментите, в които те не се чувстват достатъчно уверени. Това ще ви помогне да развиете собственото си самочувствие. По този начин си осигурявате и подкрепа в моментите, в които вие самите имате нужда от мотивация. Затова е екипната работа, нали?