frida.bg

5 дейности за подобряване на концентрацията на децата

Днес темата за вниманието на учениците или по-точно за неговото намаляване е все по-дискутирана. Причината за дефицита на внимание е предимно фактът, че децата прекарват твърде много време онлайн или използват технологични устройства като таблети или смартфони. Виновникът не е самият апарат, а това, което децата научават от използването на това устройство. Тези игри или дейности, които са предназначени да привлекат мисълта на децата всъщност нямат същата цел, за която учителите планират уроците. Много от тези електронни дейности не са насочени към благополучието на детето или не ги обучават на нищо. Марките разработват все повече приложения, които да забавляват децата без никаква обучителна и развиваща цел, която също и да засилва концентрацията.

Решението: Опитайте да насочите вниманието и концентрацията на децата в дейности

Решението: Опитайте да насочите вниманието и концентрацията на децата в дейности, които не изискват време, посветено на екрана.

Тук ще предложим някои неща, които учителите в училище могат да правят в класната стая за подобряване на концентрацията и които лесно могат да се влеят и в ежедневието на децата вкъщи.

Строителни дейности

Една от популярните дейности за концентриране на децата включва изграждане. Това е широка тема, която можете да персонализирате за пространството, с което разполагате и за уникалните потребности на своя ученик. Строителството помага да се подобри обхватът на вниманието и концентрацията, за да се даде на децата цел и строителни материали. Една състезателна игра, подходяща за училище, представлява например да се раздадат на децата  карти за игра и да се разделят на отбори. Печели отборът, който издигне по-високата къща от карти преди да падне. Можете да зададете групов проект за изграждане на модели на небостъргачи, като използват пяна, лепило, боя и маркери.

Строителни дейности

Игри за паметта

Игрите за паметта са едни от най-популярните дейности за концентрация за ученици. Изберете игра, която изисква да се използва паметта, посредством триизмерни форми, а не само карти с картини, за да привлекат всички стилове на учене. Ако не можете да намерите игра с триизмерни форми, карти с живи изображения също работят чудесно.

Пъзели

Пъзели

Пъзелите са страхотна външна връзка за ума на вашите деца и когнитивното развитие. Пъзелите предоставят ключовата възможност на детето да развие фини двигателни умения, да подобри координацията между ръцете и очите, да мисли по логичен начин за решаване на проблеми, да подобри паметта, концентрацията и вниманието си.

Има широка гама от пъзели за деца. Трябва само да изберете подходящия за вашата целева група.

Времеви дейности

Времевите игри и работата в клас са не само разнообразни дейности за подобряване концентрацията на децата, но и много привлекателни за учениците, защото искат да спечелят и да победят таймера. Дайте на всеки ученик бяла дъска и маркер, след което изберете главна дума от шапка, поставете 1 минута на часовника и накарайте учениците да напишат колкото се може повече думи от буквите на главната дума.

Дейности по последователност

Дейности по последователност

Учителите могат да администрират работни листове, материали или да обсъждат плановите дискусии за последователността на историята. По-малките деца могат да използват живи картини, за да поставят последователности от сезоните на годината или дори от собствената им рутинна практика.

Дейности по последователност

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Към настоящия момент е автор на imediagroup.bg и има свое авторско предаване в телевизия Евроком "РеФреш за здраве", на което е автор и водещ. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.