frida.bg

Доказаните ползи за здравето от упражненията с дъмбели

В тази модерна епоха има много начини да поддържате тялото си здраво и да бъдете в добра форма. Безспорно е, че всеки човек трябва да изглежда красив, освен умен. Между многобройните начини на тренировка е и тренировката с дъмбели, която е сред най-популярните за оформяне на мускулите.

Упражненията с дъмбели

Упражненията с дъмбели е едно и също с упражненията с гири, просто е друго прието наименование на тези уреди

 Дъмбелите са най-използваните уреди, предназначени за оформяне на мускули, като бицепси, трицепси, рамо или гърди. Но освен тези мускулни групи, могат да се използват също за гръб и дори за седалище (в упражнения като мъртва тяга с дъмбели, клек с дъмбел и още немалко други).

Има много предимства от упражненията с гири. И фактът, че може да се използват практически за трениране на цялото тяло, да се използват за многоставни упражнения, освен за изолиращи, предлагат много ползи за здравето на тялото, особено за сърдечно-съдовата и дихателната система, различни нива на натоварване, ги прави много добър инструмент.

Ето какви са ползите за здравето от упражненията с гири/дъмбели

Ето какви са ползите за здравето от упражненията с гири/дъмбели
Водят до растеж на мускулите

Използването на гирите като средство за упражняване означава, че повдигаме нещо, използвайки мускулите на ръцете. Теглото на дъмбела се отразява върху това как работи мускулът. Когато гирите се повдигат, те тренират мускулите на ръцете и помагат да се развият по-добре, да нараснат.

Дъмбелите помагат на сърдечно-съдовото здраве

Дъмбелите помагат на сърдечно-съдовото здраве

Вдигането на гира води до по-добро сърдечно здраве. Използването им води до повишаване на сърдечната честота, което спомага за подобряване на сърдечно-съдовото здраве. Дори и начинаещите могат да подобрят сърдечната си издръжливост, като използват по-леко тегло за повече от 30 минути в даден момент. Стабилният пулс ще доведе до здрава сърдечно-съдова система.

Отслабване

Калориите могат да бъдат изгорени чрез използване на гири. Чрез тях изгаряте калории и намалявате риска от сърдечни заболявания, инсулт и високо кръвно налягане.

Повишават нивата на активиране на мускулите

Повишават нивата на активиране на мускулите

Има много ползи за здравето от упражненията с гири. Например когато правите сгъване за бицепс създавате както вътрешно, така и интрамускулно координиране, което води до по-големи нива на мускулна активация. Това означава, че чрез упражняване с гири, подобрявате мускулната си координация и съвместното движение (способността на мускулите да работят и да се движат заедно).

С използването на по-леко тегло на дъмбелите правите многопластово движение, което спомага за подобряване на координацията между сегментите на тялото. Докато когато използвате по-тежки гири може да увеличите броя на мускулните влакна, активирани за конкретен мускул.

Мускулна издръжливост

Мускулна издръжливост

Тази полза се усеща най-добре от спортистите. Те могат да използват гирите, за да подобрят мускулната си издръжливост или способността да използват мускулите си с течение на времето, например в мачове по бадминтон или тенис мач.

 

Снимки: pixabay