frida.bg

Фитбол: невероятните ползи от упражненията с швейцарска топка

Упражненията с швейцарска топка или т.н. фитбол тренировка ще ни помогнат да заздравим мускулатурата на тялото си, да подобрим гъвкавостта си, но най-вече –  да се освободим от болката в гърба и ставите. Швейцарската топка е едно от най-добрите решения ако искате да предизвикате себе си. Тя също така ще ви осигури облекчаващо разтягане, което ще ви освободи от стреса, натрупан през работния ден.

Защо да включим фитбол в нашия фитнес режим?

Working Out

Сила и баланс

Упражненията с топка изискват активация на цялата мускулатура, тъй като ни предизвикват да пазим баланс върху една доста нестабилна повърхност. За разлика от обикновените упражнения, които се изпълняват на пода или в изправено положение, топката непрекъснато се мести, за да предизвика нашия баланс и да активира мускулатурата на цялото ни тяло.

Това на свой ред ще повиши нашата издръжливост, сила, баланс и ще разберем, че имаме мускулни групи, за които не сме подозирали преди. Фитбол със сигурност ще ни помогне да повишим издръжливостта, силата, подвижността и физическата си кондиция.

Гъвкавост и стабилизация

Разтяганията с помощта на швейцарска топа са един от най-приятните начини да придобием гъвкавост и да се освободим от стреса. Топката ни дава опора и стабилност. Докато отпускаме една част от мускулните ни групи, друга част – продължава да пази баланс и да ни стабилизира. Разтягащите упражнения с швейцарска топка ще ви помогнат да редуцирате болките в гърба, предизвикани от увеличеното статично натоварване на гръбначния стълб.

Фитбол топка: топ решение за офиса

Швейцарската топка изключително препоръчителна ако прекарвате деня си в статично седнало положение в офиса. Когато седим върху топката тялото ни е в нестабилно положение. Това кара мускулите на краката и корема да се напрягат, за да поддържат равновесието ни. Все повече започва да се говори за този феномен, който дори се нарича „активен седеж„.

Седенето върху фитбол топка ще подобри кръвообращението ви и ще редуцира натоварването на междупрешленните дискове. Заменете обикновения стол с швейцарска топка и със сигурност ще заздравите и укрепнете мускулите на гърба, корема и да се освободите от болката в кръста!

Опитайте тези упражнения, за да усетите ефекта от фитбол тренировката!