frida.bg

Коя е най-добрата поза за сън?

Случвало ли ви се е да сте спали цяла нощ, поне 8 часа, но когато се събудите – отново да ви се спи ида се чувствате неудовлетворени? За това може да има множество причини, но най-вероятната е много по-прозаична, отколкото смятате – позата, в която спите, разказва Independent. Изследователи са установили, че позицията, в която застава тяло по време на нощната почивка – може да играе много по-важна роля, отколкото сме предполагали досега. Редовното заставане в определени пози задейства всички негативи на лошия сън – болки в тялото и мускулите, нарушени цъкли на съня и дори кошмари.

Коя тогава е най-добрата позиция за сън? Експертите и проучванията са единодушни – това е спането по гръб. Лошото обаче е, че едва 8% от хората спят редовно в тази поза. За много хора тя е неудобна и некомфортна и повечето обичат да спят по корем или на една страна. Предимствата на спането по гръб е, че в тази поза шията и гръбначния стълб са в неутрална позиция, което не ги натоварва. В същото време тя води до намаляване на киселините, тъй като главата ви е повдигната над гърдите. Позата е подходяща и за храносмилателната система, защото тялото е изправено, което спомага работата на стомаха и червата.

По гръб

Въпреки това – съвсем малко хора спят в таз позиция. Шелби Харис, експерт по съня и професор в Колежа по медицина Алберт Айнщайн, разкри как можете да се научите да спите по гръб. Тя споделя един трик, които е наистина ефикасен. Преди да легнете трябва да поставите възглавници от двете страни на тялото си и една под коленете си. Това ще ви помогне да стоите на мястото си и няма да ви позволи да се обърнете инстинктивно посред нощ.

Спането по гръб обаче има един недостатък – кара хората склонни към хъркане да хъркат дори още повече. Това обаче може да се оправи с удобна възглавница. Против хъркане експертите съветват да се използват две меки възглавници една под друга, за да се поддържат прави главата и врата.