frida.bg

За пръв път в историята бургерите надминаха багетите във Франция

Една от най-големите причини за гордост на Франция е нейната първокласна кулинария. Символ на тази кухня е пословичната френска багета, известна по цял свят. Французите се славят като изключителни шовинисти и поддръжници на традициите и наследството си. Те се гордеят с това, което е тяхно. Затова и е изключително изненадващо, че за пръв път в историята американският бургер с кюфте надмина традиционната френска багета с шунка и масло по продажби във Франция.

През миналата година в държавата са били продадени главозамайващите 1.5 млрд. бургера. 85% от всички заведения за хранене във Франция предлагали в менюто си поне един бургер. И преди да си помислите, че това е нормално заради вериги като McDonalds и други фаст фууд ресторанти – едва 30% от бургерите били продадени в местата за бързо хранене. Всичко останали са сервирани в нормални ресторанти.

В държавата от години се наблюдава възход на бургера, защото той предразполага изключително разнообразие и възможности за експериментиране. Много от луксозните и гурме ресторанти във Франция започнаха да предлагат бургери – понякога струващи на 100 евро. В страната могат да се намеря хиляди видове, кой от кой по-странен и с по-скъпи и качествени продукти.

Разбира се, местните кулинарни експерти и критици въобще не са доволни от това, тъй като бургерът вече се превърна неизменна част от френската кухня. Това обаче става за сметка на традиционната багета. Новината може да ви се струва маловажна, но е възможно това да навреди на икономиката на страната и да развали нейния имидж. Не случайно багетата е един от символите на Франция и се свързва с нея от хора о цял свят. Багетата е много повече от просто хляб или храна – тя посланик на френската култура и кулинария. Точно както бургера е на американската. Не случайно една от първите асоциации на хората, когато чуят САЩ, е бургер с кола и пържени картофи.

Гурме vs Бърза храна

Когато заговорихме за пържените картофи обаче – те са вторият кулинарен символ, който САЩ открадват на Франция. Макар да са свързвани с McDonalds и други подобни заведения – пържените картофи също са френско изобретение и не случайно в западния свят се наричат French fries.

Така наречената „бургерова ярост“ се развива особено много в последните 3 години във Франция. Само за 2017-та консумацията на бургери в страната се е увеличила с почти 10%. През 2016-та години бургерите са били наравно по продажби с най-известния сандвич в страната – багета с шунка и масло и всичките й разновидности. Днес обаче – бургерът категорично изпреварва сандвичите с багета и се очертава тази тенденция да се запази. Причината за това, че бургерът съдържа почти всички най-традиционни за французите съставки – хляб, месо, салта и картофи.

Друга лоша новина е, че 2017-та отбелязва и друг негативен за Франция рекорд. Заведенията за бързо хранене в страната регистрират печалба от 51 млрд. евро за годината. Страната е и вторият най-печеливш бизнес на McDonalds след САЩ. Тук има над 1400 ресторанта от веригата.