frida.bg

„Джони Уокър“ става „Джейн Уокър“

 „Джони Уокър“ е един от лидерите на световния алкохолен пазар. Компанията се слави с някои от най-интересните и оригинални реклами и маркетингови ходове. Този път обаче от  „Джони Уокър“ надминаха себе си и отново успяха да влязат в световните медии. Защото Джони решава да загърби всички традиции и предразсъдъци, да отметне половото неравенство и да се превърне в Джейн.

Поне за малко.

От компанията се решили да зарадват всички почитателки на уиското и да покажат на света, че напитката е предназначена за всички хора, независимо от пола им. Затова те пускат 250 хил. бутилки лимитирано издание с 12-годишен черен етикет. Той ще е същият като обикновения, но вместо култовият ходещ Джони, на бутилките ще е изобразена сестра му Джейн. Тя е елегантна, аристократична и еманципирана дама.

За съжаление лимитираното издание ще се продава единствено в САЩ. Цената ще е 34 долара за 750 мл. уиски, а всеки 1 долар от продажбата на бутилките ще отива за благотворителност, свързана с каузи в защита на правата на жените.

Според английската компания това е жест в чест на жените и символ на желанието на бранда да прогресира и да се движи в крак с времето.

Този маркетингов ход е наистина голяма стъпка за „Джони Уокър“. Пивоварната съществува от 1820 г., а според анализаторите – това е най-смелата стъпка и промяна за бранда от поне 100 години насам. Марката разчита изключително много на своята разпознаваемост, традиции, име и редовни клиенти. Затова подобен ход е на само голям, но и много рискован.

Въпреки това за момента той се приема много добре сред аудиторията и най-вероятно ще бъде успешен. На първо място – промяната се случва във време, когато правата на жените и равенството на полове е тема, имаща все по-голямо значение в Западния свят. Чрез тази стратегия от „Джони Уокър“ захвърлят амплоато си на консервативна компания и демонстрират прогресивност. Нещо, което със сигурност ще се хареса на големи групи от леви хора.

Разбира се, зад този ход има и чисто бизнес цели. Основаната му задача е да привлече към бранда и дамската аудитория и да разруши предразсъдъците, че уискито е ексклузивно мъжко питие. При всички случаи обаче това е едно наистина интересно, модерно и добре направено решение.