Здравословното храненe, вегетарианството и веганизмът, са в своя абсолютен разцвет. Западният свят е полудял на тези теми и все повече хора зарязват месото и животинските продукти, за сметка на онези с изцяло растителен произход.
Когато обаче гигант като IKEA, който е абсолютен цар в маркетинга и потребителското мислене, пусне продукт като вегански хотдог – разбираш колко сериозни са нещата. Този подход на гигантската мебелна компания е странен, защото тя е известна по цял свят със своите идентични по вкус традиционни шведски кюфтенца.
IKEA обяви, чрез своя Instagram профил, че е пуснала вегантски хотдог в своя магазин в Малмьо, Швеция. Той, разбира се, е направен изцяло от растителна основа, но има усещането за истински сандвич с кренвирш. Компанията планира да пусне продукта си и в останалите клонове в Европа през август. Дали и този в София ще види на живо това творение – малко ни съмнява, като се има предвид месоядството и консерватизма на българина, но пък – знаем ли?
Това е втората мащабна стъпка към по-здравословна храна от страна на IKEA. През 2015-та година от конгломерата пуснаха в ресторантите си веганска версия на типичните си кюфтенца. Марката цели постепенно да включи все повече ястия на изцяло растителни основа.
Всяка година 660 млн. души консумират храна от ресторантите на IKEA и нейните хранителни марки. Изпълнителният директор на Ikea Food Майкъл Ла Кур твърди, че новият хотдог ще бъде едновременно „токова вкусен, колкото и етичен“. „Няма смисъл да създаваме устойчиви продукти и да инвестираме толкова в тях, ако те не са вкусни за нашите клиенти“, казва Ла Кур.
IKEA не са нито първите, нито последните, които се отдават на модата, наречена „веганство“. Тази година дори McDonalds пуснах лимитиран вегански бургер в някои свои ресторанти, който беше пуснат в 150 000 броя. Те се изкупиха веднага, а отзивите бяха много позитивни. Затова от компанията обявиха, че обмислят да продължат серията, както и да пуснат други подобни продукти.
Вие какво мислите за веганската мания?