frida.bg

Netflix е по-здравословен, от колкото комерсиалната телевизия

Netflix безспорно е онзи феномен, който отдавна чакахме, за да промени телевизията. Американската компания е свързващото звено между интернет и класическата телевизия – между новото и старото. Не случайно днес е една от най-известните и скъпо ценени ентъртеймънт компании в света. Оказва се обаче, че Netflix може да е по-добър от телевизията и с още нещо – грижата за здравето на децата и тийнейджърите, разказва в-к. „Телеграф“.

Според нови изследвания, гледането на Netflix е по-малко вредно, от колкото редовното гледане на стандартна телевизия. Причината е, на пръв поглед, елементарна – в стрийминг платформата хората не биват облъчвани непрекъснато от вредни реклами на фаст фууд храни.

Доклад на Cancer Research UK открива, че гледането на телевизия от около 3 часа дневно, води до това, че децата и юношите консумират с до 500 снакса, чипса, сладки и газирани напитки, повече на година. В същото време – ако младежите гледат телевизия без реклами – те не консумират повече от обичайното джънк фууд. За децата, които гледали стандартна телевизия, имало невероятните 139% по-голям шанс от това да поглъщат газирано, в сравнение с хора, които потребяват стрийминг телевизия.

Здравословно

Авторите на доклада твърдят, че данните категорично доказват, че намаляването на консумация на телевизионни реклами води до намаляването на консумация и на вредна храна. Двата феномена са категорично взаимосвързани. Според тях има силна връзка между рекламите и хранителните навици. Затова и тийнейджърите, които не биват облъчвани от такива реклами, обикновено се хранят по-здравословно.

Въпреки че има ограничения за излъчване на подобни реклами по телевизията, компаниите производители все пак намират вратички, чрез които да достигат до аудиторията си. Във Великобритания едно на всеки пет деца страда от затлъстяване на възраст до основното си училище. Доклади сочат, че около 60% от рекламите, пускани около предавания популярни сред деца и юноши, правят маркетинг на нездравословни хранителни продукти.

Всичко това може да звучи като прекрасна новина, но нещата, както винаги, имат две страни. Netflix става все по-популярен сред младите и като цяло се очаква в следващите няколко години стрийминг платформите да изместят, до голяма степен, стандартната телевизия. Страхотно е, че гледането на Netflix и други подобни услуги помага на децата и юношите да живеят по-здравословно.

Лошата новина обаче е, че заради такива услуги, включително интернет, все повече рекламодателите избират да не пускат реклами по медиите. Това води до рязък спад в доходите на медиите и съответно – до все по-малко качествени програми, журналистика и информация. Очаква се скоро старите медийни бизнес модели да се разпаднат, а с това рязко може да пострада и гражданското общество, свободите и демократичния процес. Както са казали: „Всяко зло за добро“. Но и обратното.