Може би вече сте забелязали стиховете, които изпълват на поглед разстояние столичното ни метро. Това е една от най-добрите и смислени културни инициативи, правени напоследък. Стиховете се открояват сред многобройните платени реклами с кроткия си смисъл и душа, въплътена в думи. Организатори на #поезиявметрото са Полският институт в София, „Литературен вестник” и EUNIC Cluster Bulgaria, а стиховете на 12 европейски автори ще останат във вагоните на софийското метро до 3 декември.
Това е второ издание на инициативата, а ние се надяваме да виждаме все по-често стихове по стените вместо реклами. Само си представете влиянието на тези инициативи върху хората, които всеки ден прекарват доста време в метрото, придвижвайки се до работа и обратно. Има нещо повече в живота от поредната реклама. Точно за това решихме да ви представим защо инициативи като тази са способни да осъществят ПРОМЯНА в обществото!
… това е стратегия за внушение, но нека внушаваме култура
Можете да се огледате и да видите къде точно са разположени огромните пана за реклами. Точно това са местата, върху които погледа се спира и те са стратегически избрани. Защо да не ги използваме, за да „рекламираме“ стремеж към изграждане на култура, любов към знанието и итерес към дълбоките дебри на човешката душа?
… поезията изпраща директни внушения към душата
Поезията е езикът на душата. В нея логиката на разума не е толкова важна и именно там е нейната сила. С помощта на поезията могат да се разпространяват дълбоките човешки ценности. И най-вече, сред младите хора, които активно търсят своите ценностни ориентири, но предимно в онлайн пространството.
… стиховете ни показват смислените неща в живота
Стиховете ни показват със своите криволици смислените неща в живота. Дават ни поглед към едно измерение отвъд битовизма и ни показват парченце от нашата човешка същност. И именно там, в метрото, в което всеки малко или много е оклюмал, имаме възможност да се докоснем до ценноста на културата. Благодарим искрено на тази инициатива и си пожелаваме повече!