Умението да настройваш хората около теб на твоята честота е цяло изкуство – изкуството на убеждаването. Обикновено искаме да убедим някого, когато искаме да му продадем нещо – независимо дали е симпатия, идея, материален или нематериален продукт. Едно е ясно, убеждаването има ясна цел, а тя е спечелването на доверието на другия и превръщането му в наш съюзник. И нека си го кажем направо, колкото повече можем да повлияем на хората около нас, толкова повече успех ще има в живота ни. Въпросът е: готови ли сте да овладеете изкуството на убеждаването?
Отразявайте езика на тялото на другия
Отразяването на жестовете на другия всъщност ви настройва на една честота. Ако другият се наклони напред това ясно означава интерес, направете същото, за да затвърдите настройването. Внимавайте жстовете ви да не бъдат прекалено забележими, както и не се настройвайте към негативните невербални сигнали, какъвто е кръстосването на ръцете и краката.
Изтълкувайте поведението му във ваша полза
Представете си, че партньорът ви има повишен сърдечен ритъм, ръцете му се изпотяват и гласът му леко трепери. Това може да означава две неща – тревожност или въодушевление. Според психолозите това е вход, в който да приложим една хитра идея и да използваме емоционалното състояние на другия, за да го убедим в обратното. Например, можете да изразите предположение, че другият е развълнуван по някакъв начин и да го помолите да ви каже малко повече за това. Повечето хора не са особено наясно с емоциите си в момента, в който ги изпитват и това е стратегия да „измамите” усещанията им. Естествено – манипулативна.
Говорете с темпото на отстрешната страна
Ако човекът до вас говори много бавно, а вие имате навика да говорите много бързо има вероятност да го „изгубите“. И то още в първите няколко секунди. Неговият мозък просто работи на други честоти. И ако вие не успеете да забавите темпото си, за да се настроите към него – неговият мозък просто ще изключи, за да се предпази от прегряване. Затова обръщайте внимание на темптото, с което другия човек мисли, за да се насроите още еднъж към него и по този начин да повишите шансовете си да го убедите в своята гледна точка.
Обърнете внимание на нещата, които са важни за другия
Ценностите излизат на преден план почти във всеки разговор. Научете се да ги чувате и отбелязвате. Именно те са нещото, което ще ви помогне да убедите другия в това, което искате. Ако ценност за него е семейството, опитайте да потърсите допирната точка между вашата идея и неговата ценност. Това е много важна стратегия, тъй като докосва нещо много важно – ценностната система. А точно тя е най-точния ориентир, който ни помага да взимаме правилни решения. Ако успеете да я уцелите може би наистина ще се превърнете в майстор на убеждаването. Или може би вече сте!