Да говорим „за времето“ с колегите си или с други думи да умеем да завържем приятен и неангажиращ разговор с тях е истинско изкуство. Това може да се окаже вашия собствен ключ към успеха, защото ще ви превърне в притегателен магнит за хората около вас. Може би избирате да проверите социалните мрежи в обедната си почивка, но така изпускате много.
Имате възмжност да създадете приятелски отношения с хората, с които работите. Не изпускайте тази прекрасна възможност! Умението да говорите с колегите си в кратките почивки може да направи работната атмосфера много по-удовлеворяваща за вас и колегите ви – защото каквото и да си говорим, добрите отношения са важни!
От друга страна, умението да говорим „за времето“ ще ни е от голяма полза, когато се озвем сред група хора, които не познаваме – независимо дали става дума за бизнес среща, конференция или командировка. Затова е важно да знаем тези правила за „безопасно“ общуване с колегите ни. Общуване, което разведрява и има само една цел – приятни 5 минути и създаване на контакт.
Не прекъсвайте
Може има какво да кажете, но етикетът е такъв – не прекъсвайте разговор! Да запазите това, което имате да кажете, докато хората до вас приключат разговора си, е важно умение. Това означава, че уважавате границите на другите, както и разговора, който те водят. Просто си захапете езика и изчакайте 3 секунди, след като те са спрели да говорят. Или паузата, в която вашето мнение е добре дошло.
Погледнете на хората отвъд позицията им
Може би пред вас стои мениджър над вашата собствена позиция или някой новобранец, който от скоро е назначен във фирмата ви. Да погледнете отвъд позицията, на която е човекът до вас, ви отваря много врати към открита комуникация. Запитайте се „С какво този човек ми е инересен“, и не се колебайте да проявите интерес, стига да е в рамките на общочовешкото.
В никакъв случай не преминавайте границата на „личното пространство и живот“, тъй като това е груба грешка. По-скоро въпроси като „Какво те вдъхновява да правиш това, което правиш?“ или „Как успяваш да запазиш баланса в живота си извън офиса? – естествено в контекста на разговора – са достатъчни, за да разчупят ледовете и да направят разговора далеч по-неформален.
Бъдете емпатични
Ако ваш колега сподели за свой проблем – независимо дали е личен или професионален – може би го смятате за неподходящо и се отдръпвате, или обратното – започвате да давате съвети. Но бъдете внимателни. Това е моментът, в който трябва да проявите емпатия, но без да се въвличате прекалено в емоционалната атмосфера на другия.
Това издава професионално отношение и най-вече, здрави граници. Ако започнете да давате съвети и решения вие взимате отговорността на другия и го символично го поставяте в позицията на „незнаещ“. Когато проявите емпатично съчувствие, но без да давате съвет – вие показвате, че вярвате в способността на другия да се справи със ситуацията. И повярвайте, това ще бъде далеч по-оценено!