frida.bg
антиейдж

Защо Allure Magazine изхвърли думата “антиейдж” от речника си

Думата остаряване (“ейдж”) и “антиейдж” са станали нарицателни за нещо лощо срещу което трябва да се борим с всички (козметични) средства. Нещо, което надвисва като опастност върху красотата и самочувствието ни като жени.

Allure иска да спре борбата с бръчките
Снимка: wikipedia

Антиейдж културата безспорно създаде бум на вълшебни продукти срещу бръчки, както и на всевъзможни козметични процедури, обещаващи ви да ви подмладят с 10 години. Това създаде култура на мислене, което отрича красотата на остаряването и създава илюзии, които ни пречат да приемем себе си и етапите от жизнения си цикъл по един спокоен и умиротворен начин.

“Ако има нещо неизбежно в живота, това е факта, че ние остаряваме. С всяка минута. С всяка секунда.” – Michele Lee, Allure Magazine

Точно това заявява американското списание Allure в новия си брой като обявява, че повече няма да използват думата “антиейдж”. Allure Magazine е популярно със статиите си за красота, козметика, мода и красив лайфстайл. Време беше списание от този ранг да заговори за проблема с начина на мислене относно остаряването, наложен от медиите. Посланието на известното списание е че остаряването не е медицинско състояние, срещу което трябва да се борим с всички възможни средства.

Остаряването е нещо нормално, нещо прекрасно

“Остаряването е прекрасно нещо, защото означава, че сме имали шанс, всеки ден, да живеем пълноценен щастлив живот” – Michele Lee, Allure Magazine

Според списанието начинът, по който се изразяваме наистина влияе на начина, по който възприемаме себе си. А реплики като “Тя е красива за възрастта си…” и т.н. са не само неподходящи, но и показват едно тотално неприемане на остаряването като нещо нормално и прекрасно. Всяка възраст има своята красота! Проблемът е, че ние сме фиксирани единствено към атрибутите на 20-годишните момичета. Забравяйки за красотата на 40, 50 и защо не а 60 години.

Красотата не е просто гладка кожа, лишена от бръчки. Тя е нещо много повече и няма нищо общо с възрастта. И един от начините жените да спрат да се идентифицират с установените норми за красиво е да променим начина си на мислене за остаряването. Точно това е причината Allure Magazine да изостави в миналото думи, от които съвременната обичаща себе си жена просто няма нужда!