frida.bg

Играчки за големи момчета

Бекъм – Играчки за големи момчета

Знаменитите коли на знаменитите спортисти – част 2

Дейвид Бекъм

Бекъм играчки за големи
(Снимка: pixabay.com)

Световната супер-звезда Бекъм е един от най-титулуваните спортисти в света, играл през своята 20-годишна кариера в Manchester United, Preston North End, Real Madrid, Milan, LA Galaxy, Paris Saint-Germain и първият английски футболист, печелил първенствата в четири различни държави. Състоянието на бившия капитан на отбора на Трите лъва възлиза на 450 милиона щатски долара и автомобилният му парк, пълен с привличащи погледа персонализирани играчки, е отражение на неговата заможност.

Той споделя вкуса към автомобилите на британската кралска фамилия и може да се похвали с три Rolls-Royce: Ghost, Phantom и Phantom Drophead Coupé, две Bentley: Mulsanne и Continental SuperSport, Aston Martin V8 Vantage, който кара в Мадрид и Jaguar XJ и F-Type Coupé.

За известен период гаражът му приютява ексклузивен Range Rover Evoque, за чийто дизайн принос има съпругата му Виктория. Тя обаче бързо се насища на луксозния SUV, от който са произведени само 200 броя и го продава, след като е изминала с него едва ок. 2 000 км за три години.

За сбирката си Бекъм подбира и други европейци като Ferrari 612 Scaglietti, купено след раждането на дъщеря му Харпър Севън през 2011, което има на задния си капак числото 7 – асоциация не само с името на детето, но и с номера на фланелката му в Manchester United и английския национален отбор. По времето когато играе в Л. А. той се оборудва и с два кабриолета Porsche: 911 Turbo и 997 Turbo, друго Porsche, което е притежавал е 911 Carrera S Tiptronic. Супербързите Audi S8 и Lamborghini Gallardo също заслужават да бъдат отбелязани.

Бекъм има в колекцията си и забележителни презокеански модели като Cadillac Escalade от 2015, с емблема с числото 23 – номерът, с който играе в Real Madrid и LA Galaxy; внушителните Jeep Wrangler Unlimited и Hummer H2 и стилен Chevrolet Camaro.

 

Реджи Джаксън

Бекъм играчки за големи
(Снимка: pixabay.com)

70-годишният Реджиналд Мартинез Джаксън е една от легендите на Бейзболната Зала на Славата, играл 21 сезона и допринесъл за успехите и шампионските титли на отбори като Oakland Athletics, Baltimore Orioles, New York Yankees и California Angels през 70-те и 80-те.

Освен със спортните си триумфи, той е известен и с любовта си към антикварните автомобили, която дори е превърнал в бизнес. Днес колекцията му би била още по-внушителна, ако през 1988 пожар не беше изпепелил един от неговите складове и не беше унищожил 35 от колите му на стойност 3,2 млн. щатски долара.

Все пак той продължава да е горд собственик на цяла съкровищница, в която блестят 17 броя Corvette, най-старата от които е Pinecrest Green от 1956, а най-новата – Silver&Black от 1967; няколко Dodge Hemi Challenger от 70-те; Camaro ZL-1 от 1969, Shelby Cobra от 1965, Ford от 1937, хотрод Willys Coupe от 1941, персонализиран от небезизвестния Рой Бризио и много, много други.

 

Джон Сина

Бекъм играчки за големи
(Снимка: Matthew Brown, aka Morven CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=165258)

Джон Филикс Антъни Сина Младши е известен като един от най-трудолюбивите състезатели в World Wrestling Entertainment. Едновременно с това той е и актьор, рапър и водещ на телевизионно риалити шоу. Със състояние ок. 35 милиона щатски долара 24-кратният шампион на WWE може да не е богат колкото останалите в този списък, но автомобилната му колекция е не по-малко впечатляваща. Специалното отношение на Сина към колите датира още от студентските му години, когато работи като шофьор на лимузини, може би затова първата кола, която е притежавал е Cadillac Coupe DeVille от 1984. Днес той е собственик на стилна селекция от над 20 класически и съвременни американски muscle cars, някои от които – уникати.

Най-често Сина може да бъде видян със своя фаворит – AMC Hornet SC/360 от 1971 – изключително рядък модел, произвеждан в продължение само на една година, от който са съществували едва 784 екземпляра. Спортистът безспорно е почитател на легендарната American Motors Corporation и сбирката му включва още AMC AMX от 1969 и AMC Rebel Machine от 1970.

В колекцията му присъстват и други класически скъпоценности като Dodge Hemi Charger от 1966, COPO Chevrolet Camaro и Dodge Daytona от 1969.

Любимата му година, ако се съди по подбора му е 1970: два Buick-а GSX, Mercury Cougar Eliminator, Oldsmobile Cutlass Rallye 350, Pontiac GTO Judge и несравнимият Plymouth Superbird – модел, разработен специално за шампиона от NASCAR Ричард Пети, прототип на един от главните герои в анимационния хит Колите, озвучен във филма с гласа на самия Пети.

1971 е представена от Ford Torino GT, още един Pontiac GTO Judge и Plymouth Road Runner.

В гаража му ръмжат и чакат своя ред и зверове, родени през 21-ви век: Dodge Viper и Ford GT от 2006, Dodge Charger SRT-8 и Ford Mustang Saleen Parnelli Jones Edition от 2007, както и Chevrolet Corvette ZR1 от 2009.

 

Дженсън Бътън

Бекъм играчки за големи
(Снимка: Simon Davison – originally posted to Flickr as 1970 GTO Judge, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4483693)

Първите метри в кариерата си на автомобилен състезател на Дженсън Бътън изминава с карт на 8-годишна възраст. Първата кола, която си купува, когато постига големия успех е Ferrari 355. Днес богатството на шампиона на Формула 1 от 2009 се оценява на над 100 милиона щатски долара. Затова не е чудно, че Бътън, който в момента се състезава за последен сезон според собствените му думи, е събрал една доста добра автомобилна колекция.

Известен с гладкия си стил на шофиране на пистата, той обича да кара не само болиди и е собственик на McLaren P1, Bugatti Veyron, Mercedes C63 AMG, а също така и на няколко японски знакови модела като Nissan GT-R, Honda S600, Honda NSX Type R.

Без никога да е карал за Ferrari, той е почитател на марката и е притежавал не едно – F40, 500, 275 GTS Cabriolet и Enzo, което привлича най-голямо внимание. Бътън купува редкия автомобил (произведен в ограничено количество – 399 броя) през победната 2009 и го продава на търг за $1.6 милиона само две години по-късно. На този факт обаче не се дава гласност поради ожесточеното съперничество между Ferrari и McLaren, за които той кара от 2010 до сега.

В колекцията му изпъкват също класическите VW Campervan от 1956 в бяло и червено и Chevrolet Corvette от 1957, който е принадлежал на баща му.

За сватбата си с японския модел Джесика Мичибата през 2014 Бътън избира строг черен Pontiac GTO от 1970, който явно не носи късмет на младото семейство, тъй като двамата се разделят година по-късно.

 

Гарет Бейл

Бекъм играчки за големи
(Снимка: facebook.com)

Много хора мечтаят да карат суперколи, но малко си позволяват да ги притежават, не само заради цената им, а и заради често изказваното мнение, че това всъщност не е толкова добра идея. Освен незабавното и постоянно обезценяване и пропорционално скъпата поддръжка, главният недостатък е, че не са много случаите, в които една такава кола може да покаже възможностите си, във всеки случай не и на обикновените улици и пътища. През повечето време ценните красиви играчки просто събират прах в гаража.

Гарет Бейл, вторият най-скъп футболист в историята с годишен приход от 20 милиона щатски долара от заплата в Real Madrid и над $13 милиона от рекламни договори избира разумното решение на проблема – през юни 2015 той се записва в ексклузивен британски клуб, което му дава достъп до един доста добър парк по идеалния начин. В действителност клубът притежава само два от автомобилите, с които разполага – Lamborghini Aventador и Ferrari FF. Останалите, включващи по няколко модела Ferrari, McLaren, Lamborghini, Aston Martin, Audi и BMW, са собственост на членове на клуба, които ги предоставят на останалите за ползване. Разбира се, осигурени са и възможности за пълна наслада от потенциала на най-бързите коли на земята, например на частното летище Bruntingthorpe в Лестършър или легендарните Pendine Sands в Уелс, родно място на много световни скоростни рекорди.

Една от първите коли, които Бейл изпробва е Lamborghini Aventador Roadster, но скоро се отказва от него и заявява, че дори само половин час шофиране на ниската кола напряга до болка мускулите на ценните му прасци. След като кара и Ferrari FF, и Mercedes Benz SLS AMG, и Audi R8, звездата на Драконите прекратява членството си в клуба, струващо около $40 000 годишно и се завръща към своя кабриолет Bentley Continental GTC Speed от 2013, с който често може да бъде видян в Мадрид с някой от съотборниците си и към семейния Range Rover Sport, който лесно побира бебешка количка.